Дослідження і розвиток інструментарію експорту продукції вітчизняних підприємств до Австрії
Автор: Боднар Ірина Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Зовнішньоекономічна діяльність - це діяльність суб’єктів господарської діяльності України та іноземних суб’єктів господарської діяльності, побудована на взаємовідносинах між ними, що має місце як на території України, так і за її межами. Вона включає імпортні та експортні операції з іноземними підприємствами. Експорт- це продаж товарів українськими суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності іноземним суб’єктам господарської діяльності з вивезенням або без вивезення цих товарів через митний кордон України. Проблеми активізації експорту продукції в Україні активно розглядаються багатьма науковцями, а саме структуру експорту, інструменти контролю експорту, шляхи його реалізації на тлі економічної системи в Україні. Інструментарій в контексті експорту розглядають в таких темах: фіскальні та монетарні інструменти стимулювання експорту, стратегічні інструменти підтримки експорту, політико-економічні інструмент впливу, інструменти реалізації експорту, інструменти контролю за здійсненням експорту та багато інших. Предметом дослідження моєї роботи є теоретичне вивчення розвитку інструментів експорту продукції України в Австрію.[1] Об’єктом моєї роботи є ТзОВ «Дунапак-Україна», підприємство, яке займається виробництвом гофрованого картону, гофрованої упаковки та здійснює експорт готової продукції та сировини. Основною метою дослідження є розробка рекомендацій щодо розвитку інструментарію експорту продукції, яку виготовляє підприємство, до Австрії. За даними Українського національного банку, Австрія є шостим за величиною іноземним інвестором в Україні, першу п’ятірку очолюють: Кіпр, Нідерланди, Швейцарія, Німеччина та Великобританія. Загальна сума інвестицій становить 1,64 млрд. Доларів США (31 грудня 2021 р.).[3] Більш ніж 200 компаній з Австрії відкрили філії в Україні, які функціонують успішно в усіх галузях. Хоча австрійський експорт дуже різноманітний (машини, папір, насіння, пластмаси, товари загального вжитку, фармацевтичні препарати), більшість імпорту з України - це сировина (залізна руда, деревина, сільськогосподарська продукція). [2] Продаж продукції з України відноситься до операцій з експорту товарів. Австрія була одним з основних інвесторів в українську економіку. Наприкінці 2021 року Австрія посіла п’яте місце серед усіх країн за рівнем інвестування в Україну (108,2 мільйонів доларів інвестицій). За результатами прогнозування на 2022 р., ймовірне збільшення обсягів експорту та імпорту між Україною та Австрією. Це можливо через припинення поширення пандемії COVID-19, часткове подолання наслідків довготривалих карантинних обмежень, покращення економічного клімату в країнах Європи, відкриття кордонів та збільшення попиту на певні категорії товарів у зв’язку з поверненням працівників на робочі місця, відкриття підприємств, що припиняли або скорочували свою діяльність під час загального карантину. Вихід підприємств на міжнародний ринок є одним з головних процесів налагодження зв’язків України з країнами-членами європейського союзу. Ефективне проведення зовнішньоекономічної діяльності українських підприємств через володіння певними частками світового ринку продукції, що відповідають фінансовим та економічним можливостям потенціалу підприємств-експортерів та України як експортера в цілому. Дослідження проблем та виявлення напрямків формування рішень в розвитку міжнародної торгівлі країни має суттєве значення для росту ключових макроекономічних показників економіки та стійкого зростання виробників орієнтованих на експортно-імпортні операції. Політичний та економічний шлях України за останнє десятиліття був досить складним. Розвиток інструментарію українського експорту пов’язаний із низкою проблем: існування технічних бар’єрів, застарілі технології виробництва, валютне регулювання, наявність митних кордонів між ЄС та Україною та державна політика у сфері експорту.[4] Ключові слова: інструментарій, розвиток експорту, міжнародна торгівля, Австрія, гофро-індустрія.