Обґрунтування механізмів забезпечення конкурентоспроможності підприємства
Автор: Савіцький Остап Русланович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Савіцький О.Р., Мусійовська О.Б. (керівник). Обґрунтування механізмів забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2022. Високий рівень конкурентоспроможності підприємства свідчить про ефективність його економічної діяльності, гнучкість в адаптації до змін зовнішнього економічного середовища, високий рівень якості продукції та адекватну цінову політику, і в той же час, є одним з визначальних характеристик подальшого можливого розвитку підприємства. Посилення конкуренції є однією серед багатьох проблем, з якими стикається будь-яке підприємство. Конкуренція примушує підприємства всіх форм власності постійно відслідковувати зміни попиту та пропозиції, вартості матеріальних ресурсів, зменшувати витрати на виробництво, покращувати якість своєї продукції та послуг, що реалізуються на ринку, підвищувати свою конкурентоспроможність. Завоювання й утримання конкурентних переваг — ключові фактори успіху підприємства в конкурентній боротьбі. Особливої гостроти ця проблема набуває в умовах посилення інтенсивності конкуренції на окремих ринках, де потрібно постійно відслідковувати зміни попиту, вартості сировинних ресурсів. Формування конкурентних відносин сприяє створенню розвиненого, цивілізованого ринку, що включає сферу виробництва й товарообміну. Завдяки активному інтересу до проблем підвищення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання, що виник внаслідок розвитку ринкових відносин, з’явилася значна кількість розробок, спрямованих на вирішення цієї проблеми. Проблемами обгрунтування заходів управління конкурентоспроможністю господарюючих субєктів займалися і закордонні науковці закордонних вчених – економістів — Ф. Котлера, М. Портера, А. Томпсона, І. Ансоффа, так і вітчизняні вчені — В.І. Герасимчук, І. Л. Решетникова, А. Є. Воронкова, Ю. Ф. Ярошенко. Думка більшості вчених збігається на тому, що найефективнішими методами оцінювання рівня конкурентоздатності є комплексні методи, які дозволяють всебічно і детально дослідити конкурентоспроможність, а також визначити основні чинники, які впливають на її динаміку. В результаті проведення комплексного оцінювання управлінські рішення, спрямовані на підвищення конкурентоспроможності, будуть ефективнішими. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є виявлення шляхів забезпечення конкурентоспроможності підприємства на основі оцінювання рівня конкурентоспроможності. У відповідності до поставленої мети, визначено основні завдання даного дослідження, а саме: 1. Розкрити сутність конкурентоспроможності та виявити чинники, які на неї впливають; Оцінити рівень конкурентоспроможності підприємства та порівняти результати з попереднім періодом; 2. Провести порівняння конкурентоспроможності досліджуваного підприємства з основними конкурентами; 3. Обрати стратегічні напрямки розвитку досліджуваного підприємства та систему конкурентних стратегій; 4. Обґрунтувати механізм забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Об’єктом дослідження є процес підвищення конкурентоспроможності підприємства. Предмет дослідження – теоретико-методичні аспекти забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Інформаційною базою дипломної роботи є дослідження вчених у сфері оцінювання та проблем підвищення конкурентоспроможності підприємств, фінансова звітність підприємства, статистичні дані. Практичне значення цієї роботи полягає в можливості застосування отриманих у ній результатів в практиці роботи досліджуваного підприємства при плануванні заходів забезпечення конкурентоспроможності. МКР складається з чотирьох розділів. У першому розділі розглянуто теоретичні аспекти конкурентоспроможності та методи її оцінювання. В другому розділі здійснено аналізування діяльності підприємства. Третій розділ присвіячено оцінюванню рівня конкурентоспроможності досліджуваного підприємства. Проведено дослідженя діяльність підприємств-конкурентів у регіоні. Четвертий розділ висвітлює шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства. Ключові слова – конкурентоспроможність, механізм забезпечення, оцінювання, прибутковість, конкуренти, конкурентні стратегії. Перелік використаних літературних джерел. 1.Косар Н.С., Селюченко Н.Є., Гринів Н.Т. Оцінювання конкурентоспроможності споживчих товарів у системі заходів щодо її підвищення (на приклади соняшникової олії). Львів, 2020. 91 с. 2.Фісуненко П.А. Підходи до визначення конкурентоспроможності підприємства: сутність та еволюція поняття. Дніпро, 2020. 155 с. 3.Україна в цифрах 2020. Статистичний збірник. Державна служба статистики України. 2020. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2020/ zb/07/zb _Ukraine%20in%20figures_u.pdf.