Маркетингові дослідження ринку послуг зв’язку та інформатизації та обґрунтування стратегії брендингу на ньому ТОВ «ЛІМНЕТ»

Автор: Драбик Ярина Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: З метою формування стратегії брендингу необхідно сформувати цілісне бачення розвитку підприємства. Побудова стратегії визначає місце бренду на ринку, як він буде розвиватися, та дозволяє ідентифікувати його цільову аудиторію. Бренд має чітко «транслювати» цільовій аудиторії саме ті переваги товару або підприємства, котрі для неї є дійсно важливими. Цінності, що визначають бренд, повинні бути актуальними для цільової групи клієнтів, оскільки вони реагують на них, приймаючи обґрунтоване рішення про придбання продуктів підприємства [1]. Цінність бренду значною мірою залежить від масштабів і глибини поінформованості про нього учасників ринку [2, с. 143]. Розрізняють шість основних джерел ідентифікації цінності бренду [3]: досвід використання, уявлення клієнтів, сила переконання, зовнішній аспект, ім?я і репутація виробника, емоційні підстави. Сьогодні багато компаній переспрямовують свою діяльність у мережу Інтернет, більшою мірою пов’язану саме зі збутовою та комунікаційною політикою [4, с. 282]. Одним із інструментів комунікацій сучасних підприємств є бренд, що включає в себе матеріальну та нематеріальну складову [5, с. 53]. Бренд від звичайного логотипу чи назви відрізняють відчуття споживача [2, с. 142], тому бренди «живуть» у свідомості кожного, хто їх відчуває: співробітників, клієнтів та інших стейкхолдерів. Заключним елементом під час побудови бренду в умовах нової економіки є контекст; інтерфейс взаємодії із клієнтом, який створює відносини та зв’язки; образотворча мова, система установок та цінностей [6, с. 36]. Оскільки бізнес, ринки, макроекономічна ситуація постійно змінюються, то успішний бренд повинен розвиватися та змінюватися теж. Підприємства створюють нову ідентичність як стратегічний спосіб модернізувати свій бренд. Реалізація обгрунтованої стратегії ребрендингу може забезпечити зростання фінансово-економічних показників діяльності підприємства за рахунок розширення цільового ринку, зростання обсягів реалізації продукції або послуг, збільшення прибутку. Об’єкт дослідження – маркетингова діяльність ТОВ «LimNet» – провідного оператора ринку зв’язку та інформатизації. Предмет дослідження – теоретичні та методичні засади розробки і вдосконалення стратегії брендингу підприємства. Мета дослідження: обґрунтування стратегії брендингу оператора ринку зв’язку та інформатизації за рахунок формування впізнаваного для клієнтів бренду, на основі дослідження його діяльності і ринку послуг зв’язку та інформатизації України. Результати дослідження. Дослідженням встановлено, що текстова складова бренду LimNet повністю відповідає встановленим вимогам. Будь-яких змін назва підприємства не потребує. Логотип є унікальним, належить підприємству та дозволяє впізнавати Інтернет-провайдера серед широкого кола інших надавачів послуг Інтернету, проте з точки зору професійності поєднання саме цих двох кольорів можемо зробити висновок, що воно є органічним, оскільки жовтий і світло-зелений знаходяться поруч на колірному колі. Візуально саме графічне зображення є громіздким, що не дає можливості ефективно використовувати його на різноманітних носіях бренду – футболках, бейсболах, ручках тощо. Слоган не зосереджує увагу на жодних перевагах підприємства, не містить будь-якого натяку на його філософію чи місію, відповідно потребує зміни. Бренд-код LimNet сформований, проте всі його виміри представлені не з однаковою інтенсивністю. При формуванні комунікаційної платформи бренду варто підсилити функціональний і соціальний виміри бренду. Ринок зв’язку та інформатизації, на якому працює досліджуване підприємство, активно розвивається. Фактори соціально-політичного середовища, які негативно позначились на діяльності підприємств більшості видів економічної діяльності (Ковід, повномасштабна війна з росією), у цій галузі сприяли швидкому її розвитку та модернізації, розширенню ринку. Основними споживачами послуг зв’язку є домогосподарства, в яких головою є працездатні чоловіки та жінки. Причинами того, що українці не користуються інтернет-послугами є відсутність потреби у цьому виді послуг, занадто висока їх вартість, технічна неграмотність потенційних користувачів. Провівши анкетування клієнтів підприємства з метою визначення їх відношення до бренду LimNet було сформовано висновок, що для підвищення цінності бренду LimNet потрібно нарощувати ефективність комунікацій із клієнтами, виявляти проблеми, що виникають у процесі отримання ними послуг, та своєчасно їх вирішувати; удосконалити матеріальні складові бренду з метою їх кращої ідентифікації цільовою аудиторією. На підставі оцінювання кореляційної залежності між такими показниками як виручка від реалізації послуг, витрати на брендинг та кількість підключених абонентів обґрунтовано доцільність інвестування коштів у брендинг підприємства. Запропоновано оновити візуальні складові бренду LimNet, надавши їм більшої чіткості та смислового навантаження, котре узгоджується із філософією бізнесу та очікуванням цільової аудиторії, що дозволить підвищити впізнаність бренду. Крім того, варто зміцнювати імідж підприємства, що буде досягатись за рахунок підвищення якості його послуг; розширення (модернізації) асортименту послуг; інтенсифікації рекламної діяльності; участі у виставках, ярмарках; посилення мотивації праці працівників та постійного підвищення рівня їх кваліфікації. Ключові слова: бренд, брендинг, ринку послуг зв’язку та інформатизації України, брендова ідентичність, цінність бренду, впізнаність бренду. Перелік використаних літературних джерел. 1. Дейнега І. О. Методичні аспекти бренд-кодування закладів вищої освіти. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Економіка і управління. 2018. Т. 29. № 4. С. 93–97. URL: http://www.econ.vernadskyjournals.in.ua/journals/2018/29_68_4/19.pdf (дата звернення: 11.10.2022) 2. Крикавський Є., Дейнега І., Дейнега О., Патора Р. Маркетингова товарна політика: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 360 c. 3. Карлоф Б. Деловая стратегия. М.: Экономика, 1991. 358 с. 4. Косар Н.С., Паньківська Ю.М., Кузьо Н.Є. Тенденції розвитку маркетингової збутової та комунікаційної політики в умовах активного розвитку інформаційних технологій. Інфраструктура ринку. 2019. №31. С. 281-288 5. Дейнега О. В. Маркетингова концепція формування продуктоорієнтованого інформаційного забезпечення підприємств : монографія. Рівне : вид. О. Зень, 2017. 291 с. 6. Гэд Т. 4D Брэндинг : взламывая корпоративный код сетевой экономики перевод с англ. М. Аккая. URL: https://cutt.ly/e0pRhd8 (дата звернення: 11.10.2022)