Дослідження конкурентоспроможності ТОВ "ЛАМЕЛА" і обґрунтування напрямів розвитку його маркетингової діяльності
Автор: Стадник Дмитро Тарасович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Для того, щоб чітко визначати перспективи своєї діяльності підприємство повинно обґрунтовувати стратегії з управління конкурентоспроможністю підприємства. Сутність, характерні ознаки та види підходів до управління конкурентоспроможністю відображено у [1-4]. Узагальнення літературних джерел дозволило встановити, що до них належать підходи, пов’язані із стабілізацією діяльності, згортання діяльності та зростання (інтенсивного, інтеграційного та диверсифікаційного). У їх реалізації важлива роль належить маркетинговій діяльності підприємства [5, с. 341-378]. Вибір тієї чи іншої стратегії розвитку вимагає аналізу діяльності конкретної компанії з урахуванням її специфіки та факторів її маркетингового середовища [6, с. 25-27]. Об’єкт дослідження – виробник пластмасової продукції ТзОВ «ЛАМЕЛА». Предмет дослідження – теоретичні відомості та практичні засади конкурентоспроможності та вдосконалення розвитку маркетингового спектру Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАМЕЛА». Метою магістерської роботи є дослідження конкурентоспроможності ТзОВ «ЛАМЕЛА» та обґрунтування рекомендацій щодо вдосконалення маркетингової діяльності. Результати дослідження. Основна діяльність підприємства ТзОВ «ЛАМЕЛА» - це виробництво пластмасових виробів. ТзОВ «ЛАМЕЛА» займає 12,5% на ринку в Україні серед виробників пластмасових виробів і здійснює свою діяльність на ринку вже понад 20 років. Засновником підприємства є польська спілка «Ламела» заснована в 1986 році і розташована на віддалі 75 кілометрів від столичного міста Варшави. Існування торгової марки «Lamela» починалося на території Польщі з 1986 року. В Україні підприємство «Lamela» було створено у 2002 році, та незважаючи на те, що у 2012 році дане підприємство було викуплене українцями, назва торгової марки не змінилася і до сьогоднішніх днів. Такий підхід є правильним, оскільки за 10 років ця назва вже закріпилася на ринку і населення до неї звикло. Організації-споживачі закуповують товари у ТзОВ «ЛАМЕЛА» з метою їх перепродажу, для власників працівників, чи для інших цілей. Досліджуване підприємство орієнтує свою діяльність передусім на ринок Західної України. хоча його товари продаються і у інших регіонах України. Воно не поставляє свою продукцію на експорт. Проведений аналіз фінансових показників ТзОВ «ЛАМЕЛА» та маркетингової діяльності свідчить про використання даним підприємством на сучасному етапі підходів до стабілізації власних конкурентних позицій, зокрема стратегії захисту ринкової частки, стратегії підтримання виробничого потенціалу та стратегії модифікації товару. Ринок виробів з пластмаси у нашій державі є достатньо насиченим. Проте попит на ньому визначається сезонністю, потребами бізнесу, розвитком сучасних інформаційних технологій. На нього негативно впливають кризові явища в економіці, пандемія короновірусу. На вітчизняному ринку виробів з пластмаси споживачі висувають більш посилені вимоги до якості продукції та її зовнішнього вигляду. Проведений SWOTаналіз свідчить про доцільність використання ТзОВ «ЛАМЕЛА» стратегії інтенсивного розвитку, зокрема розвитку товару та ринку. На ринку України існує велика кількість підприємств, що пропонують аналогічні товари як і ТзОВ «ЛАМЕЛА», тому досліджуваному підприємству слід заохочувати своїх постійних споживачів та посередників до співпраці, максимально задовольняючи усі їхні потреби, підвищувати рівень сервісу. З метою збільшення доходів підприємства та розширення кількості клієнтів можливою для використання даним підприємством є і стратегія географічної експансії через пропозицію на ринку нових товарів для нових груп споживачів, виходу зі своєю продукцією на нові регіони. Як нові товари пропонуються побутові вироби з пластмаси, які поки що підприємство не виробляє. На підставі проведених розрахунків визначено, що найбільш перспективним ринком для охоплення є ринок Вінницької області, де планується відкрити власний розподільчий склад. У сучасних умовах для розширення збутової мережі ТзОВ «ЛАМЕЛА» доцільно залучити також як роздрібних посередників Інтернет-магазини канцтоварів, оскільки у перспективі зростатиме кількість споживачів, які будуть купувати ці товари онлайн. На основі використання багатокритеріального підходу та методу емпіричного аналізу встановлено, що ТзОВ «ЛАМЕЛА» варто орієнтуватись на розширення функціоналу власного сайту. Ключові слова: ринок виробів з пластмас, конкурентоспроможність, маркетинг, споживчі товари, управління. Перелік використаних літературних джерел. 1. Гудзь О.І. Стратегія розвитку підприємства: сутність та класифікація. Економіка і суспільство. 2018. Випуск # 18. С. 346-352. doi: 10.32782/2524-0072/2018-18-48. 2. Соколенко В. А., Бондаренко О. М. Сутність та види стратегії розвитку. Актуальні проблеми управління та фінансово-господарської діяльності підприємства. 2015. № 53 (1162). С. 70-74. 3. Баланович А.М. Теоретико-методичні засади формування стратегій розвитку підприємства. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки. 2014. Вип. 8 (2). С. 77-81. 4. Гура О. Л., Бобівський В. А. Стратегія розвитку підприємств в Україні. Економіка та держава. 2020. № 5. С. 175–181. doi: 10.32702/2306-6806.2020.5.175. 5. Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг: підручник. Київ, 2012. 523 с. 6. Крикавський Є.В., Третьякова Л.І., Косар Н.С. Стратегічний маркетинг: навч. посібник. Львів, 2013. 256 с. ? Stadnyk D. M., Glynskyi N. Yu. (manager). Study of the competitiveness of "LAMELA" LLP and substantiation of directions for the development of its marketing activity. Master’s qualification thesis. – Lviv Polytechnic National University, Lviv, 2022.