Дослідження ринку послуг салонів краси та вдосконалення маркетингової діяльності салону манікюру "Nail Zone" на ньому
Автор: Костишин Марта Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У час стрімкого розвитку суспільства, поява нових тенденцій у міжнародній торгівлі не є новиною. Відбувається активізація розвитку високотехнологічних галузей, розширення нових діяльностей та постійна генерація нових послуг, які максимально пристосовані до потреб населення [1,3]. Разом з тим споживачі стають більш вимогливішими, у них появляються все більші вимоги до послуг чи товарів, а також вони відчувають постійну потребу в удосконаленні товару, який би зробив їхнє життя комфортнішим та покращив їхній побут [2]. Тому це вже стало постійною рушійною силою діяльності підприємств, яка спрямована, перш за все, на засоби інформування споживачів про діяльність підприємства, а не лише на збільшення обсягів збуту [4]. Маркетингова діяльність набуває все більшого характеру у діяльності підприємств і охоплює значно більше коло питань. Підприємства, що ще не використовують маркетингові підходи у своїй діяльності, ризикують недотримувати власні прибутки та втратити позиції на ринку [5]. Об’єкт дослідження – маркетингова діяльність салону «Nail Zone» та шляхи її вдосконалення. Предмет дослідження – теоретичні та методичні засади формування маркетингових заходів підприємства на ринку та визначення напрямів підвищення її ефективності. Мета дослідження: дослідити теоретичні та методичні задаси маркетингової діяльності підприємства та визначення її ефективності. Результати дослідження. «Nail Zone» салон, який надає послуги манікюру, педикюру та оформлення брів, налагоджує свою діяльність вже на протязі 7 років, упродовж який відкрив дві локації та володіє лояльністю та прихильністю своїх постійних клієнтів. У ході аналізу ринку салонів краси, було визначено, що він має багато перспектив розвитку та постійно розвивається. Ця сфера діяльності вважається однією із найперспективніших у 2020 році. Незважаючи на значні коливання в економіці, цей вид діяльності досі активно розвивається та модернізується. За результатами анкетувань, видно що клієнти є лояльними до салону і свого майстра, тому навіть підвищення цін на послуги не змусить їх піти. Так як SWOT-аналіз та інтегральний показник конкурентоспроможності, встановив що салону необхідно піднести ціни, щоб бути спроможним конкурувати на ринку. На основі аналізу господарського портфелю за матрицею БКГ, салону рекомендовано застосувати стратегію деінвестування до послуги макіяжу та інвестувати послуги манікюру та педикюру, для яких було розроблено рекламну компанію. Ключові слова: маркетингова діяльність, види маркетингової діяльності, маркетингові стратегії, маркетингові цілі, маркетингові концепції, конкурентоспроможність, SWOT-аналіз, хмарні технології, матриця БКГ. Перелік використаних літературних джерел. 1. Ілляшенко С. М, Дайновський Ю. А., Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст [монографія] за заг. ред. д.е.н., проф. Н.В. Карпенко. – Київ: Центр учбової літератури, 2016. – С. 252. 2. Курбацька Л.М., Кожушко І.Г. Використання маркетингу в управлінні підприємством. // Збірник наукових праць. Випуск. 16. Том 3. Кам’янець-Подільський. ПДАТУ. 2008. С. 266. 3. Маркетинг: навч. посібник / за ред. С.В. Ковальчук. Львів, 2011. С. 113. 4. Л. М. Курбацька, Електронний журнал «Ефективна економіка» «Маркетинг в системі управління підприємством». № 5, 2013. С. 5. 5. Косар Н. С., Кузьо Н. Є., Таранський І.П. Напрями активізації маркетингових комунікацій закладів вищої освіти у сучасних умовах. Причорноморські економічні студії. 2020. Випуск 49. С. 73.