Бренд-менеджмент в стратегічному розвитку ТОВ "Арт-Експрес Україна"
Автор: Данілова Вікторія Миколаївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Наявність у підприємства унікальних активів і переваг сприяє укріпленню позицій на ринку. Одним з таких активів підприємства є бренд[1]. Бренд-менеджмент — це творчість, яка базується не лише на глибокому знанні ринку, а й на розумінні основних правових питань захисту інтелектуальної власності компанії, соціальних цінностей, іміджу бренду, географічних особливостей тощо[2].Його результатом є бренд як набір матеріальних та нематеріальних категорій, які створюють у споживача позитивний імідж продукту, послуги чи компанії та викликають бажання придбати автентичний фірмовий продукт, зробивши вибір середінших різноманітних пропозицій [3]. Оскільки всі мимоволі занурені в цифрову еру. Розвиток інформаційного суспільства, смарт-економіки, процесів глобалізації породжують необхідність використання цифрового маркетингу, при цьому сама парадигма такого маркетингу постійно розвивається, створюючи умови для успішного розвитку і конкурентного позиціонування бренду його використання є найефективнішим інструментом для охоплення потенційних споживачів[4].Цифровий маркетинг– це використання всіх можливих форм цифрових каналів для просування бренду [5]. Об’єкт дослідження магістерської кваліфікаційної роботи — маркетингова діяльність ТОВ «АРТ-ЕКСПРЕС УКРАЇНА». Предметом вивчення даної магістерської кваліфікаційної роботи є теоретичні та методичні засади у сфері бренд-менеджменту підприємства товарів для творчості та розроблення рекомендацій щодо обґрунтування напрямів розвитку його маркетингової діяльності. Мета дослідження: аналіз ринку товарів для творчості України та визначення плану побудови вдалої стратегії бренд-менеджменту на прикладі підприємства «АРТ-ЕКСПРЕС УКРАЇНА». Результати дослідження. ТОВ «АРТ-ЕКСПРЕС Україна»утворилося на основі підприємства, яке виготовляє товари для творчості – «ROSA».Виробництво засноване в 1996 році та займалося виготовленням полотен, пензлів і фарб для живопису. Після того, як компанія почала продавати імпортні моделі на ринку України, власники компанії вирішили створити окрему групу для дистриб’юторської діяльності - компанію «АРТ-ЕКСПРЕС Україна». На підставі аналізу фінансово-економічних показників організації можна зробити висновок про наявність у організації достатнього оборотного капіталу, що забезпечує її фінансову стійкість. Показники рентабельності задовільні, відповідно капітал працює. Динаміка рентабельності позитивна. Досліджено методики просування продукції на підприємстві, можна зауважити що на ТОВ «ROSA»використовують такі графіки охоплення цільової аудиторії рекламним носієм: для нових товарів схема "клин" та "швидка мода», для вже існуючих товарів - схему "звичайного циклу придбання".Також, велику ставку, даний бренд покладає на просування продукції за допомогою SMM, що позитивно впливає на його пізнаваність.Проаналізовано показник залученості підписників у соціальних мережах бренду, у результаті виявлено позитивний коефіцієнт. Очікується, що глобальний ринок товарів для мистецтва зросте на 4,7% протягом прогнозованого періоду з 2021 по 2030 рік. Зростання буде зумовлено зростанням попиту на предмети мистецтва серед вікової групи міленіумів, а також збільшенням інвестицій у глобальні освіти.Сьогодні в Україні зареєстровано понад тисячу малих та середніхпідприємств, які виготовляють товари для творчості. Частка продажу товарів виготовлених на території України коливається від 55 до 56,9%, це свідчить про те, що значна частина товарів для творчості надходить від іноземних виробників, проте, спостерігається позитивна динаміка. Було створено опитування «Top Of Mind» та проведено з метою визначення показників пізнаваності бренду. В результаті було опитано 124 респонденти, найвищий відсоток відповідей (33%) не пригадували марок товарів для творчості. Тому стратегія ТОВ «ROSA», як суббренду ТОВ «АРТ-ЕКСПРЕС Україна» спрямована на підвищення пізнаваності бренду. Запропоновано, задля підвищення пізнаваності бренду, використовувати такі методики: розширення лінійки бренду;покращення показників SEO (пошукової оптимізації) веб-сайту бренду;використання нативної реклами;розміщення реклами у мережах Facebook та Instagram;співпраця з лідерами думок. Ключові слова: бренд-менеджмент підприємства товарів для творчості, пізнаваність бренду, концепція бренду, маркетингова діяльність, просування продукції. Перелік використаних літературних джерел: 1. Косар Н.С., Гап’як Т.М., М. Р. Федунь М.Р. Напрями реалізації концепції екологічного маркетингу в умовах соціалізації економіки. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". 2017. № 863. С. 94-100. 2. Яцишина Л.К. Бренд-стратегії як інструмент управління конкурентоспроможністю торгово-розважальних центрів. Економіка та держава. 2019. № 4. С. 69-73. 3. Васильців Н.М. Сучасні тренди digital-маркетингу. Електронне наукове фахове видання. Економіка і суспільство. 2018. Випуск 15. С. 232–236. 4. Венгер Є.І. Digital-маркетинг: cучасні тренди та переваги. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. 2017. Вип. 4. C. 204–213. 5. Васильців Н.М. Цифровий маркетинг як складник перспективного напряму розвитку Індустрії 4.0. Електронне наукове фахове видання. Економіка і суспільство. 2019. № 2 (64). С. 35–40.