Бухгалтерський облік, аналіз та внутрішній контроль надання послуг ПП «КапітельЛьвів»

Автор: Лавринець Ярина Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Облік і оподаткування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Лавринець Я.А., Воскресенська Т.І. Бухгалтерський облік, аналіз та внутрішній контроль надання послуг на приватному підприємстві «КапітельЛьвів» Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2022. Розширена анотація. Послуги з капітального ремонту приміщень є важливим елементом галузі будівництва в Україні [2, c.23]. На підприємствах, які займаються цим видом діяльності, процес здійснення капітального ремонту є складним та тривалим, який вимагає багато знань не лише стосовно ремонту, але і стосовно правильного документування виконаних робіт та наданих послуг. Добре організований бухгалтерський облік послуг є запорукою збалансованості, та ефективної діяльності підприємства, адже правдиве узагальнення інформації щодо досягнення основної цілі діяльності практично будь-якого підприємства – отримання прибутку, неможливе без коректного відображення у бухгалтерському обліку інформації про його діяльність [4, c.115]. Об’єкт дослідження - бухгалтерський облік, аналіз та контроль надання послуг. Предмет дослідження - організація і методика обліку, аналізу та контролю надання послуг та виконання робіт на ПП «КапітельЛьвів». Мета дослідження: узагальнення теоретичних, нормативних, правових, методичних та практичних аспектів ведення обліку, аналізу та контролю надання послуг, а також формування ряду пропозицій та рекомендацій щодо покращення у даному напрямі на прикладі ПП «КапітельЛьвів». Результати дослідження. Послугою можна вважати діяльність з надання певного матеріального чи нематеріального блага іншій особі, що здійснюється для задоволення її особистих потреб. Основними джерелами аналітичної складової є облікова, статистична, оперативна, звітна, планова, нормативна та інша інформація. Основними завданнями аналізу виконаних робіт і наданих послуг є вивчення їх структури, вивчення тенденцій ринку з метою вдосконалення цінової політики робіт і послуг, глибоке і системне вивчення негативних факторів навколишнього середовища, обґрунтування управлінських рішень щодо підвищення рентабельності виконуваних робіт і послуг, здійснення контролю якості та своєчасності їх виконання. Зокрема, аналіз надання послуг, їх доцільності, якості та попиту на ринку повинен спрямовуватися на шляхи пошуку збільшення доходу, оптимізації витрат компанії, яка надає послуги та прискорення обороту дебіторської заборгованості за надані та ще не оплачені послуги. Також не менш важливим є дослідження розширення переліку послуг, які можуть надаватись компанією (супутніх послуг, які в комплексі будуть новинкою на ринку, або ж просто достатньо конкурентоспроможними) [3]. Система внутрішнього контролю — це політика та процедури, прийняті управлінською ланкою керівництва для досягнення мети забезпечення ефективного розвитку бізнесу [3]. Об’єктами внутрішнього контролю з надання послуг виступають зобов’язання, економічні відносини, тобто, повністю весь комплекс причинно-наслідкових взаємозв’язків, які виникають у результаті діяльності з надання послуг [1, c.115]. Операції з надання послуг оформляються відповідними документами, які відповідають вимогам законодавства, а саме актом наданих послуг та специфічною документацією (акт КБ-2в та КБ-3 і ресурсної відомості, якщо послуги включали в себе матеріали за рахунок компанії). Для обліку таких операцій на ПП «КапітельЛьвів» використовується програма «1С: Підприємство 8.3», як елемент комп’ютеризації обліку. Основною рекомендацією стосовно покращення контролю на підприємстві є проведення зовнішнього аудиту хоча б раз на рік. Рекомендацією щодо покращення господарської діяльності є оптимізація витрат, а саме удосконалення системи управління витратами, підвищення продуктивності праці, удосконалення процесу закупівлі, придбання нового або модернізації старого обладнання. Рекомендацією стосовно обліку є впровадження додаткових субрахунків доходів. Ключові слова: бухгалтерський облік, аналіз, внутрішній контроль, надання послуг, капітальний ремонт приміщень, облік послуг дохід, витрати, документування, комп’ютеризація. Перелік використаних літературних джерел. 1. Красношапка В. В. Концепції управління витратами та їх використання у формуванні витрат підприємств будівельної галузі України [Електронний ресурс] / В. В. Красношапка, Ю. О. Токарська // Ефективна економіка, 2018. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/5_2018/72.pdf 2. Лень В.С. Бухгалтерський облік у галузях економіки: підручник./ Лень В.С., Гливенко В.В. Чернігів: ЧДТУ, – 2013. – 451 с. 3. Матвійчук А. В. Правові форми фінансового контролю у будівництві / А. В. Матвійчук // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування. - 2015. - Вип. 213. - Ч. 1. 4. Римар Г. А. Особливості документування операцій на будівельному підприємстві / Г. А. Римар // Вісник Одеського національного університету. Економіка. – 2013. – Т. 18 Вип. 2/1. – С. 113–118 (0,71 д.а.) 5. Строїч С. Собівартість будівельно-монтажних робіт: вивчаємо нові Методрекомендації / С. Строїч // Все про бухгалтерський облік. – 2011. – № 33. – С. 17–19.