Дослідження та адміністрування бізнес-процесів ТОВ "МОНІ" в умовах виходу на міжнародні ринки

Автор: Лихоманов Микита Вікторович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У магістерській кваліфікаційній роботі досліджено економічний зміст виробничо-господарської діяльності та досліджено стан адміністрування бізнес-процесів ТОВ «МОНІ» в умовах виходу на міжнародні ринки. Були виявлені потреби в перегляді бізнес-процесів та адміністративних змінах, які викликані необхідністю врахування нормативних вимог передбачуваних ринків, запропоновано й економічно обґрунтовано рекомендації для вирішення проблем та задоволення вимог. Хімічні підприємства відчувають значну потребу в зменшені непродуктивних витрат, збільшенні ефективності та конкурентоспроможності. Тому досягнення значною прозорості та керованості бізнес-процесів є актуальним завданням менеджера підприємства. Досліджено бізнес-процеси на косметичному підприємстві. Визначено та проаналізовано повноту адміністрування основних бізнес-процесів косметичного підприємства. Виявлено основні проблеми в тенденції зменшення рентабельності продукції, які є ключовими для косметичного виробництва в умовах жорсткої конкуренції. Установлено основні функції адміністративного процесу на виробничому підприємстві. Запропоновано використовувати метод прописування процедур по бізнес-процесах, котрий дозволить фахівцям та керівникам вияснити свою роль та взаємодію при здійснені процесів. В умовах виходу на міжнародні ринки зростають вимоги як до персоналу, так і до системи управління, яка трансформується в професійний менеджмент (що передбачає не тільки виконання завдань, а й досягнення цілей, контролінг по KPI та ефективне використання наявних ресурсів). Значний вплив здійснюють вимоги нормативно-правових актів, з приводу перевірки безпечності компонентів, простежуваності партій, впровадження належної виробничої практики при виробництві косметичних засобів. Тому розподілення ролей керівників та функцій підрозділів потрібно зробити в першу чергу, далі прописати процедури та взаємодію підрозділами підприємства та фахівців. Отже, управління підприємством, яке виробляє парфумерно-косметичну продукцію, передбачає прописування ключових моментів згідно вимог стандарту з належної виробничої практики, та подальшу підтримку актуальних описів бізнес-процесів та ведення необхідних записів, що підтверджують відповідність вимогам. В ході аналізу бізнес-процесів важливо провести оптимізацію всіх матеріальних та інформаційних потоків на підприємстві з метою отримання прибутку і створення умов для сталого розвитку. Адміністрування бізнес-процесів на підприємстві ­ це підхід до управління, котрий фокусується на оптимізації впровадження бізнес-процесів в організаціях. На основі прописаних процедур по бізнес-процесах можливе моделювання бізнес-процесів у вигляді блок-схем для наглядного відображення. Програмні інструменти для відображаються в пояснювальній записці, вони дозволяють моделювати та аналізувати створені моделі бізнес-процесів. Для кожної операції в бізнес-процесі призначається виконавець, час, вартість та інші характеристики, які варіюються. Суть моделювання полягає в тому, що на вхід створеної моделі бізнес-процесу надходить задана кількість запитів у певному часовому інтервалі. Кількість запитів відповідає тому, скільки разів процес має бути завершений. Відповідно при обробці чергового запиту накопичується статистика виконання різних етапів бізнес-процесу. Зібрана статистика дозволяє аналізувати відповідність задоволеності вимогам. Щоб постійно вдосконалюватися, ви можете моделювати бізнес-процеси, а потім упроваджувати й відстежувати їх, уживаючи певних заходів на основі ключових показників ефективності. Таким чином, бізнес-процеси будуть тісно пов’язані зі стратегічними цілями і повинні будуть актуалізуватися в міру необхідності, що дуже зручно в умовах швидкого розгортання впливів та змін бізнес-середовища. Загалом це підвищить ефективність бізнес-процесів косметичного підприємства та полегшить адаптацію управлінської системи до вимог ринку. Зроблено огляд літературних джерел з аналізу та адміністрування бізнес-процесів, необхідними умовами виходу на міжнародні ринки косметичного підприємства є визначенні нормативних вимог, конкурентного середовища та реінжиніринг бізнес процесів з урахуванням проаналізованих даних. Не було на меті оглянути всі джерело, бо при пошуку за ключовими словами business process, business process analysis, business process management, business process reengineering, business process administration наукових статей більше півтора мільйони за останнє сторіччя, з них 300 тисяч робіт за останні п’ять років. Тому наведені тенденції з прикладами у адмініструванні бізнес-процесами, додано дослідження з менеджменту у косметичних підприємствах, надано перелік законодавчих актів що регламентують косметичну галузь. Так як цільові країни виходу на міжнародні ринки є країни Євросоюзу та Північної Америки, то на передусім наведено нормативно-правові акти цих ринків. Також враховано вимоги стандартів галузі, бо після років інтеграції стандарти однаково діють по всьому Світу. Проаналізовано ланцюг створення цінності, ідентифіковано бізнес-процеси, проаналізовано повноту адміністрування бізнес-процесів. Для підвищення рентабельності продукції запропоновано знижувати загальну собівартість продукції, другий напрям – вихід на міжнародні ринки, який дозволить мати більший прибуток. Так як при виході на міжнародні ринки потрібне підтвердження відповідності вимогам нормативно-правових акті, то прийнято провести актуалізації процедур, розвивати перед усім бізнес-процеси менеджмент персоналу та управління документацією. Вимогами НПА закладено обов’язкове навчання персоналу, а організації внутрішнього навчання дає економію адміністративних витрат, бо провести необхідне навчання силами сторонніх організацій виявилося дорожче. В ході роботи розроблено методичні матеріали, тести та на цій базі проведено тренінг по навчанню основ процесного підходу та вимог належної виробничої практики виробництва косметичних засобів.