Інтернет технології в розширенні сервісу і підтримки споживачів (на прикладі ФОП Жайворонок І.Р.)
Автор: Костецький Юрій Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В даний час Інтернет та інформаційні технології займають доволі вагоме місце у житті сучасного суспільства. Вони стали частиною великої кількості продуктів і послуг, уможливлюють обмін інформацією на великих відстанях, широко застосовуються в бізнесі, змінюючи при цьому процес виробництва, просування та реалізації різних матеріальних і нематеріальних благ, раціональніше використовуючи виробничі ресурси, дозволяючи займатися ним у різних країнах та автоматизувати процес управління ним у цілому. У такому середовищі створюються якісно інші, ніж сьогодні, умови для бізнесу, для охорони здоров’я, для забезпечення екологічної безпеки, трансформуються особисті та соціальні аспекти життя. Моделі електронного бізнесу та їх принципова відмінність від традиційного офлайнового бізнесу є популярною темою для дискусії серед практиків у сфері електронної комерції. Інтернет-маркетинг в свою чергу є одним із сучасних маркетингових інструментів, що дозволяє налагодити взаємовідносини з покупцями й ефективний зворотний зв’язок, своєчасно одержувати маркетингову інформацію, ухвалювати ефективні рішення, а також проводити якісні рекламні кампанії. Вагомий внесок у розроблення теоретико-прикладних положень у сфері Інтернет технологій в розширенні сервісу і підтримки споживачів та побудови маркетингової підтримки клієнтом підприємства зробило чимало вітчизняних науковців. Інтернет-економіка є перспективним напрямом розвитку бізнесу в інтернеті. Так, І.В. Бойчук [1] відзначає, що відкриття сайтів і віртуальних магазинів, використання електронної реклами і маркетингу, електронного документообігу вказує на радикальні зміни в комерційній діяльності і потребує відповідних рішень для функціонування підприємств. Клімчук О. визначає інтернет-економіку (або електронну економіку) як сферу, в якій реально здійснюється бізнес, створюється і змінюється вартість, здійснюються транзакції і встановлюються відносини типу «один-зодним» [2]. Савицька Н. вважає, що інтернет-економіка розвивається в напрямах інтернет-бізнесу, інтернет-комерції (або електронної комерції), інтернет-маркетингу [3]. Зростаюча роль соціальних медіа-платформ у забезпеченні прибуткової бізнес-діяльності міжнародних компаній обумовлена насамперед їх потужним впливом на мотиваційні установки та економічну поведінку глобальних споживачів [4]. Йдеться, зокрема, про широкі можливості міжнародного маркетингу у соціальних медіа щодо розвитку та розширення клієнтських баз корпоративного сектору з відносною легкістю та мінімальними трансакційними витратами. Вони забезпечують активну популяризацію нових форм бізнесу на глобальних ринках, сприяючи запуску нових товарів і послуг для великих цільових аудиторій споживачів з мінімальними організаційно-економічними та інституційними ресурсами, а також не значними за розміром інвестиційними капіталовкладеннями [5]. Інакше кажучи, соціальні медійні платформи забезпечують найбільш глибоку міжфункціональну конвергенцію та координацію виробничих операцій різних структурних підрозділів бізнес-структур та взаємодію зі споживачами й компаніями-партнерами [6]. Основними науковими доробками авторів у цій сфері є аналізування розвитку інструментів Інтернет маркетингу, визначення ролі мережі Інтернет та її впливу на конкурентоспроможність підприємства, впровадження інноваційних процесів управління обслуговуванням. Метою роботи є дослідження сучасних Інтернет технологій, які дозволяють розширити сервісу і покращити підтримку споживачів в процесі реалізації товарів та послуг. Об’єктом дослідження є ФОП Жайворонок І.Р., компанія, яка реалізує взуття через магазин «ССС». Предметом дослідження є дослідження є теоретичні, науково-методичні, практичні аспекти аналізу, оцінювання та удосконалення процесу обслуговування і підтримки клієнтів використовуючи сучасні Інтернет технології. Практична значущість полягає у визначенні передумов швидкого зростання популярності мережі Інтернет, тим самим дозволивши виділити її в окремий канал взаємодії з власними особливостями та характеристиками. Розглянуто розвиток сучасних інформаційних технологій та бізнесу, що зумовило розширення спектру інструментів, які можуть бути використані у взаємодії з клієнтами підприємства. Розглянуті трактування щодо використання Інтернету як каналу взаємодії підприємства з клієнтами дозволили виявити відмінності у інформаційній, комунікаційній та й загалом маркетинговій діяльності підприємства з і без використання Інтернет-технологій. Запропоновано рішення, щодо покращення функціонування досліджуваного підприємства, зокрема в напрямку підвищення ефективності взаємодії, обслуговування та підтримки клієнтів використовуючи інструменти Інтернет маркетингу та сучасні Інтернет технології. Ключові слова: Інтернет маркетинг, Інтернет технології, сервіс, підтримка споживачів, обслуговування, Інтернет-торгівлі. Перелік використаних літературних джерел: 1.Бойчук І.В. Напрями реалізації маркетингових функцій підприємства через застосування Інтернету / Вісник Хмельницького національного університету: збірн. наук. праць. Хмельницьк: Вид-во ХНУ, 2009. Вип. 5. С. 34–38. 2. Клічук О. Роль сучасних інформаційних технологій у пошуку оптимальних рішень в економіці / Нова педагогічна думка. 2015. № 1. C. 163–165. 3. Савицька Н. Маркетинг у соціальних мережах: стратегії та інструменти на ринку В2С. Маркетинг і цифрові технології. 2017. Т. 1. № 1. С. 20–33. 4. Facts about International Social Media Marketing. URL: https://www.kwintessential.co.uk/blog/localisationtranslation/10- facts-international-social-media-marketing 5. E-commerce share of total global retail sales from 2015 to 2021. Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/534123/ecommerce-share-of-retail-sales-worldwide 6. E-commerce revenue from trade goods in Germany from 2000 to 2018 (in billion euros). Statista. URL: https://www.statista.com/ statistics/434303/consumer-goods-e-commerce-revenue-germany