Механізми підвищення ефективності надання освітніх послуг персоналом ЗВО (на прикладі Національного університету «Львівська політехніка»)

Автор: Гетьман Аліна Миколаївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління персоналом та економіка праці
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Управління персоналом розширює свої межі та виходить за рамки традиційного менеджменту. У глобалізаційному процесі кожна сфера та галузь поглиблюється і деталізується, вимагає нових підходів та бачень. Сфера освіти не виняток. Аби відповідати нинішнім вимогам ринку та потребам держави, доречно було переглянути традиційні моделі управління ЗВО та виокремити їх специфіку від інших установ та підприємств. Теоретичні аспекти досліджуваної теми розкривали у своїх працях ряд вчених [1-4]. Процеси управління навчальним закладом досліджувалиНємець Л.М., Сегіда К.Ю., Логвинова М.О [1]. Компетенції хорошого керівника освітнього закладу описує Мармаза О.І.[2]. Сучасні підходи до управління сучасним ЗВО презентують у колективній монографії Безлюдна Н.В., Бойченко В.В., Бялик О.В., Гагарін М.І., Дудник Н.В., Кірдан О.Л., Коберник О.М., Котловий С.А., Кудла М.В., Прищепа С.М., Стеценко Н.М., Ткачук Л.В., Ткачук М.М [3]. Аналіз нематеріальної мотивації науково-педагогічного персоналу проводили Остапчук Т.П., Бірюченко С.Ю., Боровська А.О. [4]. Об’єктом магістерської кваліфікаційної роботи є процес управління науково-педагогічним персоналом та організування навчального процесу у НУ «Львівська політехніка». Предметом магістерської кваліфікаційної роботи є причино-наслідкові зв’язки та соціально-економічні закономірності між всіма об’єктами. Метою написання магістерської кваліфікаційної роботи є пошук вирішення освітніх проблем на університетському рівні завдяки новим підходам до управління персоналом та якісного контролю та регулюванню навчального процесу студентів. Досягнення мети у магістерській кваліфікаційній роботі передбачає вирішення наступних завдань: - дослідити особливості педагогічного менеджменту; - виявити специфіку функціонування освітньої політики в Україні; - визначити ключові аспекти розвитку закладу освіти; - дослідити фактори впливу на освітній процес; - з’ясувати мотиви до педагогічної діяльності викладацького складу; - розробити методи нематеріального стимулювання та підвищення ефективності надання освітніх послуг у ЗВО. У першому розділі магістерської кваліфікаційної роботи розглянуто теоретичні аспекти значення педагогічного менеджменту, його роль у підвищенні конкурентоспроможності та іміджу закладу освіти. У другому розділі магістерської кваліфікаційної роботи досліджено процеси управління та використання трудових ресурсів у НУ «Львівська політехніка». У третьому розділі запропоновані шляхи вдосконалення процесу надання освітніх послуг, мотивації науково-педагогічного персоналу та здобувачів освіти. Ключові слова: конкурентоспроможність, людські ресурси, кадри, персонал, управління трудовими ресурсами, мотивація, кадрове забезпечення, продуктивність праці, заробітна плата, нематеріальна мотивація, освітній процес, педагогічний менеджмент, корпоративна культура. Перелік використаних літературних джерел: 1. Нємець Л. М., Сегіда К. Ю., Логвинова М. О. Педагогічний менеджмент: навч. посіб. Харків 2019. 86 с. 2. Мармаза О. І. Менеджмент освітньої організації: навч. посіб.Харків 2017. 126 с. 3. Безлюдна Н. В., Бойченко В. В., Бялик О. В., Гагарін М. І., Дудник Н. В., Кірдан О. Л., Коберник О. М., Котловий С. А., Кудла М. В., Прищепа С. М., Стеценко Н. М., Ткачук Л. В., Ткачук М. М. Управління закладом освіти:колективна монографія. Умань 2020. 292 с. 4. Остапчук Т. П., Бірюченко С. Ю., Боровська А. О. Мотивація науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти як функція управління персоналом. Соціальна економіка. Житомир, 2020. № 60 С. 181 -191.