Інформаційне забезпечення Маньківської дитячої школи мистецтв
Автор: Хоменко Юлія Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Сьогодні жодну сферу діяльності суспільства неможливо уявити без використання інформаційних технологій. Школам, особливо музичним, також потрібні онлайн-ресурси. Створення веб-сайту в навчальному закладі – наступний крок в інформатизації навчального процесу. Сайт музичної школи є джерелом спілкування між батьками та адміністрацією школи, а також учнями та вчителями. Крім того, наявність сайту дає можливість підвищити ймовірність залучення інших установ для подальшої співпраці та модернізації школи мистецтв в цілому. Об’єкт дослідження. Діяльність Маньківської дитячої школи мистецтв. Предмет дослідження. Характеристика основних елементів та процесу розробки сайту для Маньківської дитячої школи мистецтв. Мета дослідження. Дослідити особливості інформаційного забезпечення діяльності та можливі перспективи розвитку веб-сайту навчального закладу. Результати дослідження Створення веб-сайту в навчальному закладі – наступний крок в інформатизації навчального процесу. Сайт музичної школи є джерелом спілкування між батьками та адміністрацією школи, а також учнями та вчителями. Крім того, наявність сайту дає можливість підвищити ймовірність залучення інших установ для подальшої співпраці та модернізації школи мистецтв в цілому [1]. На сьогоднішній день веб-сайт школи мистецтв є одним із потужних інструментів системи маркетингових комунікацій у сфері освіти, використання 91 веб-технологій є умовою подальшого розвитку та підвищення рівня оцінки та конкурентоспроможності навчального закладу в галузі освіти на ринку освітніх послуг[4]. Він містить необхідну інформацію з відповідної тематики, призначений для створення власної спільноти користувачів для подальшого впливу на неї. Основним призначенням таких ресурсів є надання певної інформації користувачам мережі Інтернет. Крім того, школа буде використовувати такий інтернет-ресурс для розповсюдження інформації про власну роботу серед потенційних клієнтів шляхом розміщення певних інформаційних матеріалів на електронних ресурсах. Також завдання таких інтернет-ресурсів – виробити в них позитивне відношення до установи, так званого, бренду та послуг, які вона пропонує. Тому ці ресурси надають детальну інформацію про компанію та її пропозиції [3]. В умовах розвитку інформаційного суспільства в позашкільних навчальних закладах, веб-сайт виконує багато важливих функцій, а саме: • Орієнтувати навчальний заклад на освітню спільноту; • Активно просувати освітні послуги школи в ринковому середовищі для різних груп користувачів; • Допомогти в навчальній діяльності та надання інформаційної підтримки учням; • Обмінюватися педагогічним досвідом, повідомляти про педагогічні досягнення та інновації, а також співпрацювати і взаємодіяти; • Візуально ідентифікувати заклад, через логотипи, слогани та фірмовий стиль; • Аналізувати розвиток та просування сайту в Інтернет-середовищі; • Пропонувати можливість спілкуватися з різними групами користувачів на сторінках веб-сайту [2]. Одним із головних завдань ДШМ є пошук шляхів, як привабити та залучити до себе більше вступників. 92 Веб-сайт повинен мати адаптивний атрибут, щоб зв’язувати зовнішнє середовище з послугами (освітою) закладу через доступ до консультативної інформації та можливість ознайомитися та, де можливо, підключитися. Основним завданням такого сайту має бути надання користувачам інформації в потрібний час і в потрібному місці для вивчення функції з мінімальними витратами. Так, веб-сайт ДШМ має бути зручним рішенням для учнів, вчителів і батьків [6]. Веб-сайт це офіційне джерело інформації, що може надавати звіти про діяльність музичної школи, обмінюватися інформацією з учасниками навчального процесу, обласними, районними та державними органами влади та місцевого самоврядуванн, громадськими організаціями. Веб-сайт є власністю музичної школи. Права на зміст цього веб-сайту належать навчальному закладу, крім випадків, передбачених окремою угодою з автором інформації. Цей веб-сайт працює відповідно до чинного законодавства та правил [5]. Таким чином, веб-сайт – це найкраще рішення, щоб налагодити комунікацю учня та учителя. Звичайно, це можливо за умов системного підходу до його створення, визначення стратегії розвитку, раціонального використання всіх необхідних елементів. У результаті проведеного дослідження систематизовано основні типові етапи створення веб-ресурсів музичних шкіл. Ключові слова: веб-сайт, інтернет-ресурс, навчальний заклад, модернізація школи, інформаційне суспільство. Перелік використаних літературних джерел. 1. Буряк, О. О. (2014). Значення веб-сайтів навчального закладу задля формування єдиного інформаційного освітнього простору. У Тенденції розвитку вищої освіти в Україні: Європейський вектор (с. 48–52). РВНЗ КГУ. 2. Волкова, Н. П. (2015). Новітні комп’ютерні технології: Т. 13. "Хмарні технології в освіті". Видавничий центр ДВНЗ «Криворізький національний університет. 93 3. Дикунський, І. Д. (2022, 3 липня). Актуальні вимоги до веб-сайтів в Україні: Правові аспекти. DLF.ua. https://dlf.ua/ua/aktualni-vimogi-do-veb-sajtiv- v-ukrayini-pravovi-aspekti/. 4. Кондратова, Л. Г. (2016). Електронні підручники та інформаційні технології на уроках музики. У Мистецтво та освіта (2-ге вид., с. 10–14). ДВНЗ «Університету менеджменту освіти». 5. Манако, А. Ф., & Пінчук, О. П. (2012). Оцінювання якості програмних засобів навчального призначення. Педагогічна думка.. 6. Савченко, І. О., & Мірошниченко, К. В. (2020). Веб-сайт підприємства як ефективний інструмент маркетингових комунікацій в мережі Інтернет. Вісник Херсонського національного технічного університету, (2), 19–24.