Особливості архітектури дитячих навчальних закладів у міській забудові

Автор: Мандзій Христина Олегівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: На успішність нашого життя і долю країни впливає якість навчання та саморозвитку, адже це невід’ємна її частина. Будівництво сучасного дитячого закладу – це інвестиція у майбутнє країни. У даній роботі аргументовано, чому навчальна архітектура для дітей потребує переосмислення. Насамперед розкрито основні проблеми дослідження. У роботі показано, як демографічна ситуація впливає на якість навчання, психологічний стан дітей та архітектурну організацію дитячого закладу. В ході дослідження містобудівного фактору було виокремлено типи навчальних закладів за розташуванням, дослідженні основні урбаністичні проблеми міст. Шляхом проведення порівняльного аналізу досвіду проектування визначено основні сучасні тенденції розвитку навчального закладу для дітей. Крім цього, висвітлено таке поняття соціально-орієнтованої архітектури. В магістерській роботі сформульовано основні задачі дитячого навчального простору для забезпечення комфортного та продуктивного навчання. Під час написання роботи були використані різні методи дослідження: метод порівняльного аналізу, узагальнення, абстрагування, термінологічний метод. Отже, ця пояснювальна записка складається із трьох основних розділів: передумови, концепція та проектна пропозиція. У першому розділі розкрито категорійно-понятійний апарат дослідження; соціально-психологічний аспект; проаналізовано міжнародний досвід та статистичні дані. Другий розділ базується на знаннях, отриманих з попередньої частини і досліджує містобудівний та демографічний чинник навчального закладу. Як результат, було сформована концептуальна модель сучасного навчального закладу для дітей у міському середовищі. В останній частині розглядається поточний розвиток обраної ділянки на вул. Стрийська, 108, прописані рекомендації в архітектурних рішеннях. Як результат проведення даної роботи було сформульована концептуальна модель дитячого навчального закладу у міському середовищі, яка може стати певним прикладом для проектантів. Об’єкт дослідження – архітектурний простір міста. Предмет дослідження – архітектурно-просторова організація дитячих навчальних закладів. Мета дослідження – виявлення та обґрунтування нових принципів архітектурної організації навчальних закладів для дітей у міській забудові. Результати дослідження: ? Досліджено основні фактори, що впливають на організацію освітньої архітектури. ? Розглянуто вітчизняний та закордонний досвід проектування навчальних закладів для дітей у місті. ? Сформовані основні завдання навчального закладу для дітей, як архітектурного об’єкту, що впливає на містобудівну ситуацію, культурне і соціальне життя. ? Розроблено основні принципи проектування навчальних закладів для дітей у міській забудові. На основі сформованих рекомендацій спроектований дитячий комплекс позашкільної освіти у місті Льві