Особливості формування архітектури духовно-гуманітарних освітніх закладів в Україні. З розробкою проекту нових корпусів ВПБА.
Автор: Підкостельна Катерина Миколаївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн архітектурного середовища
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В наш час, коли зміни в технологіях, економіці, соціальних відносинах та комунікаціях революційно прискорилися, перед сучасними навчальними закладами стоїть завдання якнайшвидше адаптуватися до вимог часу. Відбувається напружений процес зміни освітньої системи, зростання її сприйнятливості до інновацій в науково-технологічній царині. Ці процеси знаходять своє відображення у змінах підходів до проектування нових університетських будівель. Об’єкт дослідження – архітектурно-образна та функціональна структура будівель закладів вищої освіти. Предмет дослідження – тренди і модерні підходи до формування структури і проєктування університетів в Україні. Мета дослідження: дослідити тенденції проектування та розробити дизайн Волинської Православної Богословської Академії. Навести результати дослідження: Проектування нового корпусу ВПБА в м. Луцьку спрямоване на вирішення питань формування архітектурно-образного та функціонального вирішення просторів для навчання та відпочинку, культурного обміну, спілкування та розвитку молоді, а також забезпечення комфортних умов функціонування навчального закладу із гуманітарним спрямуванням. Основні зусилля було спрямовано на пошук виразного образу проектованої будівлі, який відповідав би її функції та спрямованості, а також гуманну її інтеграцію в цінне історичне середовище. Можна стверджувати, що реалізація нового навчального корпусу ВПБА в м. Луцьку дозволить створити для молоді новий центр притягання та стане зручним та цікавим місцем для навчання, духовного та культурного розвитку, відпочинку та дозволить суттєво підвищити освітній потенціал навчального закладу. Дипломна магістерська робота присвячена визначенню архітектурно-типологічних принципів формування ВПБА. У роботі систематизовано досвід проектування, будівництва та облаштування духовних освітніх закладів в Україні та Європі в період з X-XI ст. і до початку XXI ст., проведено типізацію існуючих духовно-освітніх закладів різних конфесій, визначено основні типи, на базі яких доцільно створювати новий тип православного духовно-освітнього закладу в Україні. У роботі проведений аналіз основних факторів, що впливають на формування архітектурно-планувальної організації духовно-освітнього закладу ВПБА нового типу, визначена спорідненість різних духовно-освітніх структур ВПБА та очевидну доцільність їх об’єднання в єдиний комплекс вищої духовно-богословської освіти нового типу, розроблена концепція архітектурно-планувальної організації такого закладу. Ключові слова: академія, університет, навчання, духовний освітній заклад, принципи типології, проектування, архітектурно-планувальна організація. Перелік використаних джерел. 1. ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво 2. Казаков Г.В. 2010. Сучасна світлова архітектура. Підручник. Львів: Видавництво "Растр – 7". 3. Лифшиц А. 2019. Новое здание колледжа Купер-Юнион. ПІ24. с. 49-64. 4. Проскуряков В.І., Стоцько Р.З. Генеза духовної освіти в Україні та формування основних типів віро духовних освітніх закладів. Збірник наукових праць. Випуск №5-Одеса ОГАСА,2004. с.206-210