Аналіз та розробка портативного зарядного пристрою для електромобілів
Автор: Назарук Роман Олександрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Комп'ютерні системи управління рухомими об'єктами (автомобільний транспорт)
Інститут: Інститут комп'ютерних технологій, автоматики та метрології
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Назарук Р.О., Модла Р.М. (керівник). Аналіз та розробка портативного зарядного пристрою для електромобілів. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2022. Розширена анотація. Актуальність роботи. Сьогодні транспорт є одним з найбільш необхідних складових сучасного життя. Неможливо уявити наше сьогодення без автомобіля. Та поряд з величезними перевагами збільшення ринку авто несе велику біду , а саме забруднення атмосфери традиційними двигунами навколишнього середовища та зміни клімату, що змусило людство шукати відновлювані джерела енергії. Тому розвиток електрокарів є одним з найбільш стрімким у світі. Електромобілі були визначені як ключова технологія для скорочення майбутніх викидів і споживання енергії в секторі мобільності. Очікується, що популярність електромобілів значно зросте в наступне десятиліття завдяки технологічному прогресу. Тому потреба в зарядній інфраструктурі та її вдосконалені швидко збільшиться. Розробка портативного зарядного пристрою для електромобілів є дуже актуальною сьогодні. Так подальші технічні вдосконалення даних зарядних систем потребуються потребами ринку. Достатня відсутність стаціонарних зарядних станцій є проблемою для водіїв і породжує невпевненість щодо запасу ходу та загального часу заряджання, які є основними перешкодами при купівлі електрокарів. Треба зазначити, що попит на електромобілі швидко зростає, і потреба в зарядних удосконалених зарядних пристроях теж зростає. Тобто портативний зарядний пристрій дає переваги для того щоб завоювати популярність на авторинку. Отже зарядна інфраструктура повинна бути досконала, а основне доступна в обслуговуванні. Водії повинні бути впевнені що вони будуть мати вдосталь потужності для підзарядки свого авто незалежно чи є мережа стаціонарних електрозаправок в даному регіоні. Так як ця проблема актуальна сьогодні, тому розробка доступного портативного зарядного пристрою має великі перспективи в найближчому майбутньому. Метою дослідження даної магістерської кваліфікаційної роботи є аналіз та розробка портативного зарядного пристрою для електромобілів Об’єкт дослідження - портативний зарядний пристрій для електромобілів. Предмет дослідження - дослідження та розробка портативної системи для заряджання електрокарів. Новизна отриманих результатів. 1. Проведено аналіз та досліджено загальну характеристику електромобілів. 2. Досліджено та проаналізовано способи заряджання та різновиди зарядних пристроїв для електромобілів. 3. Запропоновано систему додаткової портативної зарядної станції для електромобілів (EV). В даній кваліфікаційній роботі було здійснено дослідження методів заряджання електрокарів та було описано та охарактеризовано роботу зарядних станцій для електрокарів. За певними ознаками визначено класифікацію зарядних станцій (EVSE). На основі порівняння зарядних станцій та принципів їхньої роботи було запропоновано створити систему, що використовуватиме фотоелектричний модуль генерації електроенергії для заряджання електромобілів в поєднанні з WPT та суперконденсатором. В результаті було розроблено систему, що складається з двох основних частин: PVPGM та модуля передачі електроенергії. На підставі опрацьованого матеріалу, висновком є те, що дана система зможе заряджати електромобіль. Ключові слова: електромобіль, портативна зарядна станція, збір енергії, електроживлення електричних транспортних засобів. Перелік використаних джерел 1. D. Gohlke and Y. Zhou, "Impacts of Electrification of Light-Duty Vehicles in the United States 2010 – 2017", Argonne National Laboratory Lemont IL USA ANL/ESD-18/1, 2018. 2. J. A. P. Lopes, F. J. Soares and P. M. R. Almeida, "Integration of Electric Vehicles in the Electric Power System", Proceedings of the IEEE, vol. 99, no. 1, pp. 168-183, Jan. 2011. 3. V. M. Iyer, S. Gulur, G. Gohil and S. Bhattacharya, "Extreme fast charging station architecture for electric vehicles with partial power processing", 2018 IEEE Applied Power Electronics Conference and Exposition (APEC), pp. 659-665, 2018.