Розроблення актуатора системи орієнтації сонячних панелей

Автор: Вайда Антон Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційні технології в приладобудуванні
Інститут: Інститут комп'ютерних технологій, автоматики та метрології
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Лар А. В., Тихан М. О. (керівник). Реальночасова система контролю кількості нафтопродуктів в транспортуючих цистернах. Магістерська робота. – НУ «Львівська політехніка», Львів, 2022. АНОТАЦІЯ У роботі розглянуто проблему вимірювання кількості рідкої речовини всередині рухомого резервуара. Проблема полягає у низькій точності такого типу вимірювань, яка значно нижча за точність таких вимірювань у нерухомих стаціонарних резервуарах. Найбільше ця проблема поширена на транспорті: авіації, морських суднах, космічних ракетах та автомобілях, і стосується вимірювання кількості палива в цистернах, кількості різних рідких речовин, що транспортуються тощо. Низька точність отриманих вимірювальних даних негативно впливає на технічні характеристики транспортних засобів, призводить до фінансових втрат і навіть провокує певні проблеми з безпекою. Існує декілька факторів, які збільшують похибку вимірювань при проведенні вимірювань всередині цистерни, що перебуває в умовах габаритних та кутових переміщень. Всі вони змінюють форму і положення поверхні рідини і ускладнюють процес вимірювання. Вплив деяких з цих факторів можна усунути, якщо резервуар має симетричну форму, датчик рівня встановлений уздовж осі резервуара, а вимірювання проводяться в середній частині висоти резервуара. Якщо таких умов немає, то виникає обговорювана проблема. До таких факторів відносяться: нахил резервуара, прискорення резервуара, вільний рух поверхні рідини, різкі зміни форми поверхні рідини при зміні положення поверхні рідини при її знаходженні на сусідній ділянці верху або дна резервуара. Виконано огляд з метою аналізу того, як ця проблема вирішується транспортних системах. Огляд показує, що проблема вимірювання кількості рідкої речовини всередині рухомого резервуару в цілому не вирішена. Представлені деякі часткові рішення, зокрема, для вимірювання кількості палива в баках за допомогою датчика тиску. Але загальне рішення все ще потребує пошуку. МКРТП.1069011.000.ПЗ Зм Арк. № докум. Підпис Дата Арк 8 Розглянуто основні види систем виявлення загроз, методи виявлення загроз й організацію систем виявлення. Проведено детальний аналіз сучасних систем IPS/IDS, порівняння їх швидкодії та ефективності. Здійснено налаштування системи з відкритим вихідним кодом Suricata і досліджено реальну роботу цієї системи. В першому розділі були зроблено огляд головних проблем при вимірюванні в цистернах, основи і сучасні рішення вимірювання кількості нафтопродуктів. В другому розділі проведено розробку датчика тиску, розрахунок вимірювання його, а також організацію захисту даних за допомогою систем виявлення та запобігання вторгнень. В третьому розділі розглянуто встановлення статистичної характеристики і параметрів точності датчика, глибоке порівняння і тестування двох сучасних систем виявлення та запобігання вторгнень, та налаштування роботи однієї з них. В четвертому розділі проводиться розрахунок економічної ефективності, економічна характеристика проектного виробу, визначення собівартості та ціни спроектованого пристрою. В результаті виконання кваліфікаційної роботи було розроблено варіант реальночасової системи вимірювання на основі датчика тиску. А також був проведено аналізування та реалізацію захисту даних для цієї системи. Об’єкт вивчення: - реальночасова система контролю кількості нафтопродуктів в транспортуючих цистернах. Сфера дослідження: - розробка датчика вимірювання. Мета дослідження: - покращення вимірювання нафтопродуктів і захист даних системи в реальному часі. Ключові слова: сенсор тиску, система запобігання і виявлення вторгнень, вимірювач рівня. МКРТП.1069011.000.ПЗ Зм Арк. № докум. Підпис Дата Арк 9 Література: [1]OIML R 71; Fixed Storage Tanks. General Requirements, TC 8/SC 1 StaticVolume and Mass Measurement. 2008 ed.; Bureau International de Metrologie Legale: Paris, France, 2014. [2]API MPMS 2.2A; Manual of Petroleum Measurement Standards Chapter 2.2A Measurement and Calibration of Upright Cylindrical Tanks by the Manual Tank Strapping Method. 2nd ed. American Petroleum Institute (API): Washington, DC, USA, 2019. [3]Peterson C. M. Measure for Measure // Bunkerspot. - 2009. - Vol. 6. - Num. 1. - P. 37-38. [4]Langton R. Aircraft fuel system / R. Langton, C. Clark, M. Hewitt, L. Richards. - United Kingdom: John Wiley & Sons, Ltd., - 2009. - 367 p. [5]Fuel Level Estimation for Heavy Vehicles Using a Kalman Filter. Thesis LiTHISY-EX--08/4184--SE / P. Walleback. – Linkoping: Division of Vehicular Systems Department of Electrical Engineering Linkoping University, 2008. –63 p.