Інтерв’ю в YouTube: особливості жанру у відеоформаті
Автор: Гирба Олена Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Журналістика
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Інтерв’ю – один з найпопулярніших журналістських жанрів сучасності. За весь час існування цей жанр пройшов значну еволюцію свого шляху: від традиційних інтерв’ю в пресі та різних форм радіоінтерв’ю до інтерв’ю на телебаченні та на YouTube, що зараз є однією з найпопулярніших платформ для матеріалів цього жанру. Інтерв’ю у відеоформаті дає глядачам змогу бути ближчими до відомих особистостей та дозволяє журналістам відчувати реакцію аудиторії. Об’єктом дослідження є інтерв’ю в програмах «Рандеву» з Яніною Соколовою, «Слава+» зі Славою Дьоміним та «Аліна Доротюк – На часі» з Аліною Доротюк за 2021–2022 роки. Предмет дослідження – різновиди, етапи роботи, особливості інтерв’ю у відеоформаті в названих програмах на платформі YouTube. Метою роботи є комплексне вивчення інтерв’ю як інформаційного жанру у відеоформаті на платформі YouTube. У магістерській роботі розглядаються теоретичні засади інтерв’ю як інформаційного жанру, його об’єкт, різновиди жанрових форм, історія виникнення та розвитку. Здійснюється порівняльна характеристика інтерв’ю у програмах «Рандеву» з Яніною Соколовою, «Слава+» зі Славою Дьоміним та «Аліна Доротюк – На часі» З Аліною Доротюк за 2021–2022 роки. Також з’ясовується ставлення аудиторії до інформаційних матеріалів за результатами соціологічного дослідження. Проведене опитування засвідчило, що респонденти надають перевагу інтерв’ю серед інших інформаційних жанрів журналістики. Найчастіше люди звертаються до журналістських матеріалів у жанрі інтерв’ю на YouTube, адже саме ця платформа є найзручнішою для перегляду матеріалів цього жанру. Більшість учасників опитування переглядають інтерв’ю 2-3 рази на тиждень, проте немалий відсоток тих, хто дивиться його щодня або один раз на тиждень. Найкращим інтерв’юером респонденти вважають Яніну Соколову. Майже половина опитуваних найчастіше переглядає інтерв’ю, ведучою яких є Яніна Соколова. На думку учасників, вона найкраще розкриває особистість героя і є найбільш неупередженою до своїх гостей. Трохи менше людей дивляться інтерв’ю Дмитра Гордона. На третьому місці – Аліна Доротюк, далі – Слава Дьомін. Найпопулярнішою платформою для перегляду інтерв’ю є YouTube, який дає безліч можливостей не лише для журналіста, а й для аудиторії, яка переглядає там інтерв’ю. Особливості такого інтерв’ю насамперед залежать від журналіста, а також неабияку роль грає відсутність цензури, що дозволяє героєві почувати себе більш вільно. Переважна частина таких розмов записується без монтажу, за винятком анонсу інтерв’ю, де присутня нарізка найцікавіших моментів чи висловів з бесіди. Попри певні відмінності досліджуваних інтерв’ю, усі вони під час повномасштабного російського вторгнення інтерв’ю відбуваються онлайн, проводяться українською мовою, питання здебільшого стосуються особистих змін у житті гостей під час війни, особлива увага присвячується безпосередньо героєві та його сприйняттю конкретних ситуацій. Ключові слова: інтерв’ю, інтерв’юер, жанр, журналіст, YouTube, респондент, інтерв’юйований.