Маркетингове дослідження ринку молочної продукції та обґрунтування стратегії брендингу ньому ПП «Білоцерківська агропромислова група» на основі використання цифрових технологій
Автор: Кордубан Анастасія Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Маркетингова діяльність компанії націлена на обґрунтовані дії, враховуючи запити цільової аудиторії та ринку, впроваджувати поточні та стратегічні цілі, виявляти методи реалізації зазначених цілей. А також визначати асортимент та якість продукції, оптимальну структуру виробництва та бажаний прибуток. Підприємству потрібно випускати таку продукцію, яка знайде, збут, принесе прибуток. А для цього потрібно враховувати суспільні та індивідуальні потреби, запити ринку [2]. З урахуванням викладеного дослідження сутності управління маркетинговими дослідженнями та їх значення в формуванні конкурентоспроможності підприємства на ринку набуває великого значення, а актуальність теми не викликає сумніву. Сьогодні існують різні способи пояснити та зрозуміти бренд. Один із найпоширеніших способів зрозуміти бренд - це зрозуміти бренд з погляду виробників та споживачів [2]. На ринку масложирової промисловості бренди поділяють за видами продукції: олії, кетчупи, миючі засоби на жировій основі, саломас, маргаринову та майонезну продукцію. Види організації найвідоміших підприємств цьому ринку залежить від виду обраної стратегії розвитку [3]. Основними видами сучасних комунікаційних технологій є: контекстна реклама GoogleAdwords; технологія BigData; ретаргетинг; мобільний маркетинг; вірусний маркетинг.; RTB; SMM; SMO; SEO; SEM; банерна реклама; контекстна реклама; геоконтекстна реклама; вірусна реклама; таргетована реклама в соціальних мережах; Email-маркетинг; лідогенераціі; продакт-плейсмент в он-лайн іграх; реклама в блогах [4]. Об’єктом дослідження є діяльність ПП «Білоцерківська агропромислова група». Предметом дослідження є маркетингові дослідження споживачів і брендингу ПП «Білоцерківська Агропромислова Група». Метою дослідження аналіз є маркетингове дослідження ринку молочної продукції та обґрунтування стратегії брендингу ПП «Білоцерківська агропромислова група» на основі використання цифрових технологій. Виявлено, що протягом 2019-2021 рр. найбільшу питому вагу серед витрат на збут займають витрати на оплату праці працівників, що забезпечують збут – частка коливається в межах 40,11-44,98%. В 2021 році конверсія сайту ПП «Білоцерківська агропромислова група» знизилася у порівнянні з 2020 роком на 2,98%, тобто ефективність просування молокопереробної продукції підприємства за допомогою сайту знижується. На сайті є посилання на соціальні мережі, в яких ПП «Білоцерківська агропромислова група» представлений – «Instagram» та «Facebook», що є популярними серед цільової аудиторії споживачів [5]. Найбільшу популярність ПП «Білоцерківська агропромислова група» одержує із соціальної сторінки «Instagram», на другому місці – зі сторінки «Facebook», третьому місці – Youtube. У ході наукового дослідження було проведено три експерименти щодо сприйняття споживачами реклами. Три експерименти перевіряли вплив різних каналів комунікації на вибір споживчих товарів у контексті боротьби зі стереотипами. Поточні дослідження вказують на те, що розробка стратегій маркетингового зв’язку повинна ретельно вибиратися відповідно до контексту, в якому інформація надається споживачам. Саме тому потрібно враховувати лояльність фоловерів інфлюенсера, переваги таргетування та співвідношення контенту між розважальними, продажними та інформативними публікаціями. Компанія має достатньо високу конкурентну силу та позицію на ринку. Проте є потребу у покращенні показників, які впливають на її рівень, зокрема, необхідно підвищити прибутковість діяльності підприємства, покращувати його імідж та пізнаваність шляхом розробки нової стратегії брендингу. Вивчення практики маркетингових комунікацій підприємств FMCG-сегменту в мережі Інтернет дозволяє зробити висновок, що найбільш перспективними каналами просування і далі буде мережа Інтернет, а такомж віртуальна і доповнена реальності. Перспективними сегментами ринку, які зараз розвиваються є крем-сири, аєровані сирки, м’які сири, вершкові аеровані сири (зі смаками та просто вершкові). На основі проведеного дослідження було прийняте рішення запустити новий продукт солодкий крем-сир (з шоколадом) FilladelChoсolove. Для просування FilladelChoсolove, базуючись на проведеному аналізі, доцільно вибрати такі площадки як: Instagram, контекстна реклама, TikTok, Youtube. Кошторис реалізації просування FilladelChoсolove складе 1 958,55 тис. грн. Реалізація запропонованих заходів щодо просування FilladelChoсolove дозволить збільшити виручку ПП «Білоцерківська Агропромислова Група» на 27702,06 тис. грн. Приріст повних витрати на просування складе 1 958,55 тис. грн. Приріст чистого прибутку складе 25 743,50 тис. грн. Термін окупності проекту складе 2 місяці. Індекс доходності і прибутковості складатиму 14,14. В результаті просування Filladel Choсolove ПП «Білоцерківська Агропромислова Група» підприємство зможе отримати 48039 тис. гри. чистого прибутку, що на 4 488 тис. гри. або на 10,3% більше ніж у 2021 році. При цьому витрати на збут збільшаться на 1 959 тис. грн. або на 0,94%. Цільовою аудиторією для просування Filladel Choсolove є жінки 24-32 років. Інструменти комунікації Filladel Choсolove стануть: рекламні інтеграції з блогерами (або один креативний проєкт у соцмережах); рекламні інтеграції з брендами; підтримка комунікації з адвокатами бренду; підтримка комунікації з менеджерами мереж (подарунки); засоби стимулювання торгівлі або рекламно-оформлювальні засоби для місць продажу (POS-матеріали); пресрелізи в ЗМІ; просування у соцмережах, таргетинг; креативні фото та відеозйомки продукції; коментинг (лайки та відповіді на пости, історії постійних клієнтів); дегустації м’яких сирів серед постійних клієнтів; поліграфія (листівки, плакати, буклети, брошури, каталоги); digital реклама. Ключові слова: брендинг, комунікаційні технології, маркетингова діяльність, суббренд, соціальні мережі. Перелік використаних літературних джерел. 1. Пастухова В. В. Стратегічне управління підприємства: Моногр. К., 2021р. 305 с. 2. Петруня Ю.Є. Планування діяльності підприємства: Моног. К.: КНЕУ, 2021. 252 с. 3. Удалих О. О. Управління інвестиційною діяльністю промислового підприємства :навч. посіб. К. : ЦУЛ, 2020. 292 с. 4. Яцишина Л.К. Бренд-стратегії як інструмент управління конкурентоспроможністю торгово-розважальних центрів. Економіка та держава. 2019. № 4. С. 69-73. 5. Офіційний сайт ПП «Білоцерківська агропромислова група». URL: https://bilotserkivske.com/uk/about (дата звернення: 04.12.2022).