Особливості архітектурних рішень дитячих освітньо-реабілітаційних центрів інклюзивного типу

Автор: Скрипник Аліса Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Програми житлово-громадського будівництва, плани розвитку житлової забудови міст та сіл часто розраховані на пересічну людину. В них майже не відводиться місця для великої кількості повноправних громадян, які в силу різних обставин є людьми з обмеженими можливостями. Люди, які бачать повністю або частково, позбавлені можливості повноцінно пересуватись та інші, всі ці люди з обмеженими можливостями. Реабілітація- це відновлення здоров’я, функціонального стану працездатності організму, порушення хворобами, травмами або фізичними, хімічними, соціальними чинниками. Освітньо-реабілітаційний центр- заклад загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку. Інклюзія- процес включення всіх громадян в соціумі. І насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку. Він передбачає розробку і застосування тих методів, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь суспільному житті. Інклюзивне навчання- це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами, шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних, з урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей. Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка, для того щоб усі учні без винятку навчались та комунікували разом. 3 Мета дослідження: встановити основні вимоги у формуванні архітектури дитячих освітньо-реабілітаційних центрів інклюзивного типу. Об’єкт дослідження: школи, виховні та реабілітаційні центри для дітей. Предмет дослідження: спосіб взаємодії чинників і тенденції формування дитячих освітньо-реабілітаційних центрів для дітей з обмеженими можливостями. Ключові слова: інклюзія, реабілітаційний центр, освіта, мобільність.