Комунікативний простір в архітектурі багатофункційних споруд

Автор: Євочко Христина Миколаївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Комунікативний простір - це соціально-психологічне середовище, в якому можливе формування адекватної комунікативної моделі спілкування. Комунікативний простір ТРЦ - це багаторівневе архітектурне середовище, що виконує функцію зв’язку між елементами функціонального наповнення ТРЦ, в якому відбувається задоволення потреб психологічної та соціальної комунікації між відвідувачами. Сьогодні, у світі, де суспільство все більше і більше приділяє увагу комп’ютерним технологіям та мережі інтернет, і все менше і менше відбувається живого спілкування, яке необхідно людям для руху прогресу, тому з кожним днем зростає потреба в просторі, куди кожен міг би приходити і бути справжнім собою, знаходити однодумців, друзів, любов, де зміг би займатися справами, які подобаються, розвивають тебе, а також генерувати нові ідеї, створювати круті проекти. Тобто приходити в місце, яке тебе надихатиме, там де люди такі ж як ти, займаються розвитком, прогресують, розвивають навички комунікації, знаходять зв’язки. Таким місцем я бачу комунікативні простори, які дають можливість втілити це все у життя. Але розуміючи, що для їх функціонування обов’язково потрібно забезпечити поруч всі щоденні людські потреби, що в свою чергу підводить нас до великої, різноманітної кількості функцій в одному місці, і ставить перед нами завдання реалізації комунікативного простору в архітектурі багатофункційних споруд. Об’єкт дослідження - комунікативний простір у структурі багатофункційних споруд. Предмет дослідження - принципи формування комунікативних просторів і характер їх взаємодії з людиною. Мета дослідження - виявлення принципів формування комунікативних просторів в архітектурі багатофункційних споруд. Отож, розглянемо багатофункційні споруди. Найпоширеніший представник цього виду споруд – торговий центр та розважально-торговий центр, які включають у себе рекреаційну функцію, чисельні функції сфери обслуговування, торгівельну функцію. На даний момент в Україні їх популярність набуває обертів, наприклад у м. Львів великих ТРЦ - 4, не беручи до уваги менші ТЦ. Тому, на мою думку проектування багатофункційних споруд, є дуже актуальним методом вирішення багатьох проблем, які постають перед швидко розвиваючим суспільством, а саме зосередженням всіх необхідних потреб в одному місці. Закордоном такі споруди дуже популярні та їх актуальність тільки збільшується з кожним роком. Ключові слова: комунікація, комунікативний простір, ТРЦ, багатофункційна споруда, соціальні потреби.