Дослідження та удосконалення адміністрування стратегічного планування кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка»

Автор: Чжен Сінгжао
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Пріоритетність якісної освіти, яка проголошена на національному рівні, передбачає формування нової політики вищих навчальних закладів на нових концептуальних засадах. Це потребує, у свою чергу, змін у підходах до менеджменту від оперативного до стратегічно-цільового. Уже багато університетів світу розглядають освітній заклад як підприємницьку організацію й упевнено використовують можливості діяти як рентабельні підприємства в глобальній економіці: здійснюють глобалізацію навчальних планів, створюють міжнародну освітню мережу, опановують нову парадигму багатовимірної громадянськості, розробляють міжнародну педагогічну етику, розвивають ідеї, концепції, перспективи глобальної освіти (Матвій, 2024; Прус, 2007 ). Як свідчить В.П. Андрущенко, в Україні теорія і практика стратегічного управління ще не досягла належного розвитку через складні умови господарювання, брак коштів для впровадження інноваційних проектів та процесів, наукових технологій. Лише 30% українських ВНЗ системно впроваджують стратегічне управління освітнім закладом і мають чітку унікальну місію. Таким чином, проблема розробки стратегії розвитку вищим навчальним закладом, його поведінка у відношенні до конкурентів набувають все більш актуального значення (Андрущенко, 2020). Аналіз передової практики стратегічного управління у закладах вищої освіти показує, що ця стратегія та обрана система її реалізації повинна бути чітко інтегрована з загальною системою управління ЗВО, особливо з системою управління якістю. Як правило, у ЗВО створюються спеціалізовані підрозділи з розвитку. В окремих ЗВО напрацьовано також досвід застосування провідних системи стратегічного управління у організації системи матеріального стимулювання науково-педагогічного персоналу. Оскільки система показників стратегічного управління дає об’єктивну картину якості виконання заходів плану розвитку ЗВО, то до них прив’язується шкала преміювання (або депреміювання) виконавців (Кучеренко, 2024; Натрошвілі, 2015). Аналіз мікросередовища проводився на прикладі кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка». Було розглянуто виробничо-господарську діяльність університету, особливості адміністрування стратегічного планування на кафедрі менеджменту і міжнародного підприємництва. Об’єкт дослідження – кафедра менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка». Предмет дослідження – адміністрування стратегічного планування закладів вищої освіти. Метою даної кваліфікаційної роботи є аналіз особливостей адміністрування стратегічного планування в закладах вищої освіти, визначення ефективності та перспектив такого адміністрування. Крім того, робота передбачає дослідження та розробку рекомендацій щодо вдосконалення адміністрування стратегічного планування кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва національного університету «Львівська політехніка» За результатами проведеного дослідження визначено напрями удосконалення адміністрування стратегічного планування закладів вищої освіти. Обґрунтовано доцільність запровадження моніторингу та оцінки результативності стратегічного планування кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва національного уніеврстету «Львівська політехніка». Доцільність реалізації такого заходу підтверджується зростанням обсягових показників компанії, показників ефективності та його швидкою окупністю.