Дослідження та удосконалення адміністрування імпортної діяльності ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ»

Автор: Чжан Тинтін
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Актуальнiсть теми магiстерської роботи полягає в тому, що на будь-якій стадії розвитку економіки завжди є актуальною проблема оптимізації витрат підприємств. Ціна та витрати є обов’язковими та найважливішими показниками діяльності підприємства, які значною мірою впливають на прибутковість, платоспроможність та здатність виживати у конкурентній боротьбі, особливо щодо підприємств, які здійснюють міжнародну економічну діяльність. Висока собівартість імпортних товарів вимагає ґрунтованого дослідження питань пов’язаних із адмініструванням витрат імпортної діяльності. У процеcі написання магістерської кваліфікаційної роботи ми опрацювали низку інформаційних джерел за досліджуваною проблематикою, зокрема: інтернет-джерела, довідкову, методичну, навчальну та наукову літературу. Нами здійснено оцінювання правового регулювання предмету дослідження, та на основі цього визначено актуальність теми роботи. Метою в процесі написання магістерської кваліфікаційної роботи (МКР) було виявити та сформулювати адекватні рекомендації щодо удосконалення адміністрування імпортної діяльності ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ». Предметом дослідження є адміністрування імпортної діяльності, об’єктом - ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ». На прикладі ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ» проаналізовано та спрогнозовано значення основних показників функціонування підприємства, виокремлено проблеми за темою дослідження. Нами розроблено альтернативні варіанти удосконалення адміністрування імпортної діяльності ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ» із урахуванням зміни рентабельності виготовленої продукції (проектного показника, зміни значення якого ми повинні досягти згідно з поставленим завданням) та частки умовно постійних витрат в структурі повної собівартості, здійснено економічне обґрунтування пропонованих проектних заходів. Наприкінці роботи сформовано виcновки щодо проведених нами досліджень. Основний метод дослiдження – аналiз, за допомогою якого я розкладаю об’єкт дослiдження на складовi з метою бiльш детального вивчення. Також я використовую методи: порiвняння, табличний, графiчний, сегментування та ранжування, метод «дерева рiшень». У процесі написання МКР нами використовувались такі методи досліджень, як методи формалізації, абстрагування та дедукції (п. 1.1. Зміст і сутність понять «імпортна діяльність»; п. 1.2. Специфіка адміністрування імпортної діяльності підприємства), методи логічного дослідження, моніторингу, аналізу та порівняння (п. 2.2. Аналізування виробничо-господарської діяльності ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ» та п. 2.3. Аналізyвання адміністрування імпортної діяльності підприємства ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ» ), методи спостереження та екстраполяції (п. 3.1. Дослідження тенденцій розвитку виробничо-господарської діяльності ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ» ; п.3.2. Дослідження тенденцій розвитку адміністрування імпортної діяльності підприємства ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ» ), методи структурно-генетичного аналізу і синтезу (п. 4.1. Альтернативи розвитку адміністрування імпортної діяльності підприємства ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ»). Данi для аналізу я обрала шляхом пошуку дотичних робiт до запропонованих концептiв, визнання їх статусу в науковому свiтi та рекомендацiй вiд наукового керiвника. Часові межі публiкацiй опрацьованих текстiв – останнi п’ять рокiв, що дає пiдґрунтя для пiдтвердження актуальностi поданих теорiй. Інформацiйну базу склали закони України, постанови КМУ, офiцiйнi данi Державного комiтету статистики України, офiцiйний сайт ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ». Основними джерелами для здійснення досліджень є навчальні іноземні та вітчизняні літературні джерела, методичні, довідкові, законодавчі і нормативно-правові акти України; річна фінансова звітність ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ», його засновницькі документи, а також інші документи, що визначають його процес функціонування. Структура МКР складається з чотирьох розділів: в першому розглянуто зміст і сутність понять «імпортна діяльність» та «адміністрування імпортної діяльності», досліджено специфіку адміністрування імпортної діяльності підприємства, а також правове регулювання адміністрування імпортної діяльності підприємства. У другому розділі МКР розглянуто специфіку діяльності ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ», проведено ґрунтовне аналізування показників виробничо-господарської діяльності підприємства, здійснено оцінювання адміністрування імпортної діяльності ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ». Третій розділ роботи присвячений прогнозуванню тенденцій розвитку показників виробничо-господарської діяльності ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ» , а також тенденцій адміністрування імпортної діяльності, узагальнено отримані результати дослідження. У четвертому розділі МКР запропоновано альтернативні варіанти удосконалення адміністрування імпортної діяльності ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ», зокрема пропонується впровадження ризик-менеджменту та інкасо і відкритий рахунок, здійснено економічне обґрунтування проектного заходу. Наприкінці написання роботи нами сформовано висновки щодо проведених доcліджень та вказано на їх прикладний аспект. Особливо важливим в умовах здійснення імпортної діяльності є адміністрування витрат імпортної діяльності. Проблемам управління витратами присвячено праці таких зарубіжних і вітчизняних науковців, як Chen, L., Li, Y., Xie, Q. and Zhou, M. (2024), Амеліна І.В. і Якімова І.А. (2013), Андрухова О.О. і Владимирова С. В. (2010), Бутинця Ф. Ф. (2001), Білухи М. Т. (1994) та ін. А наукові праці таких вчених, як В. Говіндараджана, К. Друра, Д. Г. Сигела, У. Стивенсова, М. Портера присвячені в т.ч. й витратам на імпортну діяльність. Систематизація їхніх праць та науково-методичних джерел і їх віднесення до одного з підходів (управлінського чи бухгалтерського) наведено нижче. У межах управлінського підходу автори наводять визначення витрат так. Грещак Г. і Коцюба О. (2006) виратами на імпортну діяльність визначають «обсяг використаних ресурсів у грошовому вимірі для досягнення цілей» з отримання товарів з з-за кордону. Котляров С.А. визначає їх як «вартість ресурсів (матеріальних і трудових), використовуються для придбання імпортної продукції, отримання прибутку чи досягення іншої мети організації» (2001). Сухарева Л. А. і Петренко С. Н. (2005), а також Данилюк М. О. з Лещій В. Р. (2002) під витратами на імпортну діяльність розуміють «суму видатків, зазначених підприємством на момент придбання товарів або послуг з-за кордону». Як зазначають Л. Я. Ванькович та А. І. Корінь (2016), трактування витрат на імпортну діяльність відповідно до управлінського підходу головним чином направлене на розкриття власне економічного змісту категорії. Як іноземні так, і вітчизняні автори, які представляють дану точку зору, акцентують увагу на грошовому характері витрат та вважають, що вони представляють собою обсяг використаних підприємством ресурсів. Було визначено, що адміністративні методи управління, які використовуються під час адміністрування імпортної діяльності підприємства, - це система способів і прийомів організаційно-розпорядчої дії, яка використовується для організації і координації об’єктів управління з метою виконання поставлених завдань (Максимцов, Ігнатьєва та Комаров, 2018).