Дослідження та удосконалення адміністрування витрат на оплату праці ТзОВ «Вектор Люкс»
Автор: Чжан Менгнан
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Метою магістерської роботи був пошук шляхів удосконалення адміністрування витрат на оплату праці ТзОВ «Вектор Люкс». Об’єктом роботи було ТзОВ «Вектор Люкс». ТзОВ «Вектор Люкс» пропонує сучасне енергоефективне холодильне обладнання - це чиллери (охолоджувачі рідини), компресорні станції, холодильні агрегати, повітроохолоджувачі, конденсатори, холодильну автоматику та аксесуари, а також впроваджує новітні технології обігріву приміщень. Предметом магістерської роботи є дослідження та вдосконалення системи адміністрування витрат на оплату праці ТзОВ «Вектор Люкс». Компанія «Вектор-Люкс» є юридичною особою, здійснює господарську та іншу діяльність від свого імені на засадах повного господарського розрахунку, має самостійний баланс, поточний та інші рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням, необхідні штампи та власні бланки. Товариство може набувати майнових та особистих немайнових прав, вступати в зобов’язання, виступати в суді. Має право створювати філії, представництва, дочірні підприємства на території України та за її межами відповідно до чинного законодавства України, самостійно здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства України. Виробничо-господарська діяльність ТзОВ «Вектор Люкс» за 2020-2023 роки розвивалася динамічно, зі зростанням та спадом діяльності. На розвиток діяльності впливали внутрішні та зовнішні чинники, зокрема ситуація на ринку та його динаміка, стратегія та тактика діяльності підприємства, прийняті управлінські рішення тощо. Ці коливання також пов’язані з чисельністю персоналу підприємства і продуктивністю його роботи. Показники фінансового стану в цілому відповідали нормативним значенням, що є позитивним. Проте значення коефіцієнта швидкої ліквідності та бюджетної автономії були дещо нижчими від нормативних, що є негативним і потребує прийняття відповідних управлінських рішень. Позитивною є також динаміка показників ділової активності, яка має певну тенденцію до зростання. Адміністрування у ТзОВ «Вектор Люкс» направлене на ефективне виконання усіх управлінських робіт, процесів тощо. Метою адміністративних функцій є управління інформацією, яка має бути адекватною, точно надана, своєчасною для менеджерів різних рівнів управління з метою прийняття важливих управлінських рішень. Склад витрат ТзОВ «Вектор Люкс» регламентується і конкретизується колективними договором та положенням про оплату праці на підприємстві. Для здійснення ефективного адміністрування витрат на оплату праці необхідно якісно і правильно застосовувати систему затверджених і розроблених нормативів, встановити тарифи за виконані роботи, затвердити посадові оклади для кожної окремої категорії працівника залежно від умов, обсягу та складності роботи. Дослідивши адміністрування витрат на оплату праці ТзОВ «Вектор Люкс» встановлено, що в компанії мають місце деякі проблеми. На підприємстві існує плинність кадрів через невисокий рівень витрат на оплату праці та низьку частку витрат на навчання і розвиток персоналу, його соціальне забезпечення, відсутність нематеріального стимулювання як додаткового елементу стимулювання до ефективної роботи та підвищення продуктивності праці. Також немає належного взаємозв’язку результатів роботи працівників, їхньої продуктивності із рівнем оплати праці. Невисокий рівень рентабельності діяльності зумовлює відносно низький рівень витрат коштів на персонал та його зменшення за останній рік. Для ефективного вдосконалення адміністрування витрат на оплату праці ТзОВ «Вектор Люкс» та системи розрахунків із працівниками необхідно впроваджувати і застосовувати нові методи в системах стимулювання працівників, а також технічні сучасні засоби інформаційних систем, які можуть забезпечити: збір інформації про трудові витрати для більш точної оцінки за прийнятою системою оплати праці. Таким чином, розроблення дієвих методів мотивації персоналу у ТзОВ «Вектор Люкс», які повинні поєднувати як матеріальне, так і нематеріальне стимулювання працівників, може забезпечити ефективне зростання продуктивності праці на підприємстві та задовільнити власні економічні та нематеріальні потреби персоналу. Отже, проаналізувавши все вище сказане, варто виділити такі основні шляхи підвищення мотивації працівників у ТзОВ «Вектор Люкс»: застосування найбільш ефективних форм і систем оплати праці відповідно продуктивності праці працівників; застосування нематеріальних стимулів; формування чіткого графіка кар’єрного просування працівників з обумовленням всіх умов; створення умов для самореалізації людини тощо. Вибір оптимального методу оплати праці, найбільш ефективних форм і систем оплати праці з поєднанням нематеріального стимулювання у ТзОВ «Вектор Люкс» є однією з найбільш вагомих конкурентною перевагою підприємства, оскільки дозволяє збалансувати витрати підприємства на заробітну плату і зберегти здорові умови праці в колективі. Отже, комплексний захід з удосконалення адміністрування витрат на оплату праці персоналу ТзОВ «Вектор Люкс» полягає у зміні форм і систем оплати праці та застосування нематеріального стимулювання в роботі працівників компанії. Витрати на оплату праці працівників ТзОВ «Вектор Люкс» потрібно пов’язати з результатами, поставивши їх в залежність від останніх. Також використовувати системи оплати праці, побудовані на принципах врахування персонального вкладу та рівня професійної компетенції кожного працівника. Задля впровадження заходу зростуть адміністративні і збутові витрати на 64,9 тис.грн. Проте реалізація даного заходу призведе до зростання доходу та рентабельності власного капіталу на 1,6%. Запропоновані в магістерській роботі рекомендації, що спрямовані на удосконалення адміністрування витрат на оплату праці ТзОВ «Вектор Люкс», можуть бути використані в практиці роботи суб’єктів господарювання. Результати дослідження та запропоновані рекомендації спрямовані на забезпечення ефективного конкурування суб’єктів підприємництва. Інформаційною базою дослідження були законодавчі та нормативні акти з питань економіки, наукові роботи вчених в галузі економіки, матеріали періодичних видань, фінансова звітність ТзОВ «Вектор Люкс» та електронні ресурси мережі Інтернет. Методологічною базою дослідження є сукупність загальнонаукових методів наукового пізнання, застосування яких зумовлено метою та логікою вирішення проблем удосконалення адміністрування витрат на оплату праці ТзОВ «Вектор Люкс». Одержані результати базуються на використанні: логічного аналізу та синтезу; системного підходу; методології структурного проєктування та графічного методу для вирішення поставлених завдань.