Вдосконалення процесу перевезень пасажирів на маршруті № 29 у місті Львові

Автор: Таракулов Юрій Валерійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Послідовне і суттєве поліпшення транспортного обслуговування можливе лише в разі побудови такої організації процесу роботи автобусів на міських перевезеннях, яка не потребує значних економічних вкладень. Обов’язковою передумовою поліпшення якості міських автобусних перевезень постає комплексне удосконалення усіх ланок виробничої діяльності АТП, тісно узгодженої з ринковою економікою. Невідкладне завдання підвищувати якість автобусних перевезень поширюється одночасно на всіх учасників транспортного процесу: пасажирів, перевізників, суспільство. Сукупними заходами мають досягатися більша комфортність поїздок пасажирів, різнопланове скорочення витрат автотранспортних підприємств, збереження екологічної чистоти міст. У розв’язанні поставлених завдань певний недолік полягав у тому, що діяльність автотранспортних підприємств розглядалася однобічно, лише за окремими напрямками, без системного підходу й урахування комплексу домінуючих чинників та особливостей ринкових відносин. У діючій нині організації перевезень іноді застосовуються звужені підходи до аналізу й оцінки ефективності використання наявного рухомого складу та до розробок перспективних напрямків його оновлення [1]. Для дослідження пасажиропотоку на автобусному маршруті обрано табличний метод. Мета даної роботи полягає в удосконаленні автобусних перевезень пасажирів у транспортній системі міст із забезпеченням покращення організації, техніко-економічних показників та екологічної безпеки їх технологічного процесу [2]. Виходячи з поставленої мети, було намічено такі завдання дослідження: теоретичне дослідження параметрів для підвищення рівня організації міського автобусного сполучення на науковій основі концепції соціально-етичного маркетингу при ринкових відносинах, математичне моделювання із техніко-економічним обґрунтуванням ефективних засобів для поліпшення технологічного процесу перевезень пасажирів, експериментальне обстеження пасажиропотоків і умов автобусних перевезень на прикладі великого міста Львова, розробка удосконаленої методики вибору пасажиромісткості, типу і раціональної кількості автобусів при покращеному формуванні рухомого складу АТП та його розподілу за маршрутами, визначення і впровадження рекомендацій для поліпшення організації та екологічної безпеки автобусних перевезень у містах [3]. Об’єкт дослідження – Система перевезень пасажирів автобусами комунальних державних автотранспортних підприємств у місті. Предмет дослідження – формування раціонального технологічного процесу автобусних перевезень з урахуванням вимог концепції соціально-етичного маркетингу та ринкових відносин. Мета дослідження: вдосконалення перевізного процесу на автобусному маршруті. Розрахунковим методом за допомогою математичного моделювання на ЕОМ здійснено аналіз впливу різної пасажиромісткості та кількості автобусів на оціночний критерій якості пасажирських перевезень за заданими маршрутами [4]. Експериментальним методом досліджувалися характеристики пасажиропотоків на маршрутах у великому місті, визначені середні відстані та час поїздок пасажирів, швидкість сполучення для різних форм організації руху автобусів. У роботі використані наукові методи: теорія транспортного процесу; економіко-математичне моделювання; чисельні дослідження; регресивний аналіз; теорія ймовірностей [5]. Ключові слова – організація автомобільних перевезень, автобусні господарства, маркетинг, охорона атмосфери міст, математичне моделювання, числові методи. Перелік використаних літературних джерел. 1. Halyna Pivtorak. About passenger travels demand modeling in urban transportation systems / Mykola Zhuk, Halyna Pivtorak // Transport Technologies. Lviv Polytechnic National University. – 2020. – Volume 1, Number 1, P. 45-53.. 2. Development of a multinomial logit-model to choose a transportation mode for intercity travel / М.Zhuk, Н. Pivtorak, V. Kovalyshyn, І. Gits. // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2020. – Р. 69-77. 3. Sato K. Analysis of high-speed rail and airline transport cooperation iй presence of non-purchase option / K. Sato, Y. Chen. // Journal of Modern Transportation. – 2018. – №26. – Р. 231-254. 4. Kuznar М. Analysis of the most popular interurban transport modes among Сracow students of state universities / М. Kuznar, E. Wyraz. // 13th International Conference on Industrial Logistics: Conference Proceedings. – 2016. – Р. 128-135. 5. Hagen-Zanker A. Adaptive Zoning for Efficient Transport Modelling iй Urban Models / A. Hagen-Zanker, Y. Jin. // International Conference oo Computational Science and Its Applications: ICCSA. – 2015. – Р. 673-687.