Дослідження тривалості руху на автобусному маршруті №46 з урахуванням транспортних затримок для різних періодів доби
Автор: Чепіль Богдан Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Актуальність проблематики організації дорожнього руху в містах із щільною забудовою зростає внаслідок швидкого розвитку урбанізаційних процесів та збільшення кількості транспортних засобів. Забезпечення оптимальної пропускної здатності та високого рівня безпеки стає надзвичайно складною задачею, вимагаючи глибокого розуміння транспортної інфраструктури та впровадження креативних підходів у сфері транспортної інженерії. Дослідницька діяльність у цьому напрямку активно підтримується постійними оновленнями будівельних норм та рекомендацій, спрямованими на ефективні та безпечні рішення при реконструкціях вулиць в межах існуючої забудови [1–2]. Враховуючи динаміку зростання міського населення та підвищення його мобільності, виникає необхідність у вдосконаленні транспортної інфраструктури як ключового компонента сучасного міського середовища. Наголос на якісному забезпеченні транспортною інфраструктурою стає важливим стратегічним завданням в контексті підвищення рівня мобільності населення. Враховуючи це, потреба у здійсненні переміщень жителів виступає не лише як соціальна необхідність, але й як важливий регулятор впливу на місцеву владу, щодо прийняття оптимальних стратегій управління рухом потоків та розвитку комплексних транспортних систем міста [3–5]. Отже, наукові та інженерні зусилля, спрямовані на розв’язання проблем організації дорожнього руху в містах, вимагають інтегрованого підходу, системного аналізу та впровадження сучасних технологій для досягнення балансу між мобільністю та безпекою в умовах зростаючого міського середовища. У цій магістерській роботі розглянуто особливості руху автобусного маршруту № 46 у м. Львові. Проведені дослідження впливу інтенсивності транспортного потоку на найбільш проблемних ділянках маршруту на тривалість їхнього проїзду громадським транспортом. Об’єкт дослідження – міський автобусний маршрут №46 у місті Львові. Предмет дослідження – вплив зміни інтенсивності руху протягом доби на тривалість руху міського автобусного маршруту №46 у місті Львові. Метою роботи є визначення проблемних ділянок на протяжності маршруту № 46 та аналіз його функціонування в залежності від величини інтенсивності загального транспортного потоку із використанням методів імітаційного моделювання. Ключові слова: громадський транспорт, інтенсивність руху, просторовий пріоритет, моделювання руху, часові затримки, тривалість руху. Перелік використаних джерел: 1. Seredynski, M., Laskaris, G., & Viti, F. (2019). Analysis of cooperative bus priority at traffic signals. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, 21(5), 1929-1940. (in English). 2. Alberto Bull. Traffic congestion: The problem and how to deal with it. Santiago, Chile, 2003. Р.198. 3. Detailed Analysis of Public Bus Vehicle Ride on Urban Roads / V. Novotny, D. Kocarkova, H. Havlena, M. Jacura. // Transport Problems. – 2016. –No11 (4). – P. 43–55. 4. Afonin M. Influence of public transport ergonomic features on passenger’s functional state / maksym afonin. // transport technologies. – 2020. – С. 33–43. 5. Truong, L. T., Currie, G., Wallace, M., & De Gruyter, C. (2017). Analytical approach to estimate delay reduction associated with bus priority measures. IEEE Intelligent Transportation Systems Magazine, 9(4), 91-101. (in English).