Дослідження швидкісних характеристик тролейбусного сполучення на прикладі маршрутів №22 та №33 у м. Львові
Автор: Пукшин Михайліна Степанівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У середині 20-го століття спостерігався імпетуозний розвиток автомобілізації. Хоча це явище з’явилося вже в 1960-1970-х роках у Сполучених Штатах Америки, зараз воно є поширеним у більшості країн світу [1-2]. Незважаючи на кілька глобальних нафтових та економічних криз у минулому, галузі автомобілебудування та автомобілекористування успішно адаптувалися до нових умов, набуваючи подальшого розвитку та популярності. У сучасний час автомобільний транспорт став одним з основних джерел забруднення атмосферного повітря. Найбільший негативний вплив автомобільного транспорту на екологію виявляється великих містах, охоплюючи не лише викиди шкідливих речовин, але й шумове забруднення [3]. Незважаючи на тенденцію до гібридних та електричних автомобілів у сучасному світі, глобальний перехід від великокубатурних силових агрегатів до малолітражних ще не відбувся в повній мірі [4]. Це свідчить про те, що екологічна ситуація не буде раптово змінюватись, особливо через нестачу змін в структурі автопарку. Міста, які відзначаються великою промисловістю та спрямовані на виробництво конкретних товарів і максимізацію прибутку, не завжди акцентують увагу на комфорті життя, що можна пояснити відсутністю динаміки населення. Це означає, що зміна транспортного підходу є доцільною у всіх європейських та українських містах, і в таких випадках слід оцінювати екологічні схеми організації дорожнього руху та вживати заходів для їх покращення. Це особливо важливо в деяких містах чи агломераціях, де це може бути єдиною можливістю поліпшення екологічної ситуації, оскільки перспективи щодо зменшення кількості автомобілів чи зміни їхньої структури виявляються віддаленими [5]. Конкурентноспроможність міських видів транспорту залежить в першу чергу від швидкості сполучення, далі – від комфорту, надійності та безпеки руху. Головний чинник, який робить електротранспорт також альтернативою є вартість перевезень, оскільки вже довгий час тролейбуси обслуговують пільгових пасажирів. Для того, щоб знати, як оптимізувати швидкості сполучення тролейбусів, необхідно проводити ґрунтовні дослідження режимів руху цих транспортних засобів на вулично-дорожній мережі міста. ? Об’єкт дослідження – міський тролейбусний маршрут. Предмет дослідження – особливості зміни пасажиропотоку при введенні тролейбусного руху на нових ділянках. Мета дослідження: з використанням макромоделей, оцінити перспективний пасажиропотік при продовженні тролейбусного маршруту та розрахувати режими руху для нього. Проаналізовано основні закономірності в зміні параметрів транспортних потоків на вулично-дорожній мережі міста. Охарактеризовано основні показники якості обслуговування користувачів міських вулиць та параметри систем пасажирських перевезень. Проведено натурні дослідження і на основі їх аналізу надано оцінку впливу параметрів транспортного потоку на режими роботи тролейбусів. Встановлено вагу чинників, які впливають на швидкісні режими руху одиниць транспорту та проведене їх ранжування. Визначено, що сезонність є також важливим аспектом від якого залежить завантаження вулиць, а отже, і тривалість виконання рейсів. Ключові слова – міський тролейбусний маршрут, пасажиропотік, тролейбуси з автономним ходом, магістральні вулиці, райони обслуговування. Перелік використаних літературних джерел. 1. Arvis, J. F., Saslavsky, D., Ojala, L., Shepherd, B., Busch, C., & Raj, A. (2016). Trade logistics in the global economy: the logistics performance index and its indicators. 2. La Londe, B. J., & Smykay, E. W. (1968). Physical Distribution Management: Logistics Problems of the Firm. New York: Macmillan. 3. Hesse, M., & Rodrigue, J. P. (2004). The transport geography of logistics and freight distribution. Journal of transport geography, 12(3), 171-184. 4. Suarez?Villa, L. (2003). The e?economy and the rise of technocapitalism: networks, firms, and transportation. Growth and change, 34(4), 390-414. 5. Takahashi, K. (2016). Blockchain technology and electronic bills of lading. The Journal of International Maritime Law Published by Lawtext Publishing Limited, 22, 202-211.