Дослідження безпеки руху на ділянці просп. Чорновола із урахуванням зміни схеми руху та параметрів транспортного потоку

Автор: Бариляк Роман Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Збільшення території міст, будівництво нових районів чи торгових площ збільшує рухливість населення, що зумовлює вирішення питань розвитку і організації міського пасажирського транспорту. Розвиток різних видів транспорту базується на кількох принципах, таких як забезпечення швидкого та комфортного зв’язку з місцями праці, відпочинку, а також культурно-відпочинковими об’єктами; організація безперервного руху транспортних потоків по магістральних вулицях та обмеження вантажного і транзитного транспорту від житлових зон; створення зручних і безпечних умов для пасажирів і пішоходів [1]. У більшості країн переважна частина транспортних мереж перебуває у державній власності, сприяючи гармонійній взаємодії основних видів транспорту в межах загального процесу перевезення. Ця взаємодія обумовлена різними правовими, економічними, технічними, технологічними, організаційними та управлінськими умовами. Для громадськості важливими є соціальні аспекти, розвиток транспортної інфраструктури, збереження екології та загальна безпека. Навіть при спільному інтересі у вартості проїзду виникає протиріччя: пасажири прагнуть до низьких цін, тоді як підприємство старається знизити вартість послуги, але одночасно встановити високу ціну за проїзд [2-3]. Загалом суспільство зацікавлене в поміркованих тарифах, оскільки це дозволяє компаніям забезпечувати прибуток та вносити відрахування на благо громадськості. Збільшення інтенсивності транспортного процесу, пов’язаного з обслуговуванням пасажирів громадським транспортом, залежить від практичної реалізації комплексу факторів [4]. Ці фактори включають вплив на надійність обслуговування і безпеку руху, часові витрати пасажирів на поїздки, комфорт подорожей, а також фінансові витрати пасажирів на проїзд. Кожен з вказаних факторів, в свою чергу, включає різноманітні елементи, що визначають якість перевезень пасажирів. Забезпечення безпеки руху включає містобудівельні та технічні заходи, а також характеристики безпосередньо рухомого транспортного засобу, що використовується у перевезеннях [5]. Зменшення негативного впливу має в сфері уваги технічні питання, такі як кількість викидів, рівень шуму, вібрації, а також аспекти містобудівельного планування, які спрямовані на зменшення та перерозподіл транспортних потоків. Розширення міст привело до того, що особистий легковий автомобіль, який почав розглядатися як ефективний засіб пересування та індикатор покращення якості життя, через масову автомобілізацію в сучасному місті став однією з ключових причин, що ускладнюють нормальне функціонування міста та шкодять навколишньому середовищу [4-5]. У магістерській роботі проведено натурні дослідження безпеки руху на ділянці просп. Чорновола із урахуванням параметрів транспортного потоку. Проведено аналіз умов руху на ділянці, зокрема виділено ключові перехрестя на ВДМ, які здійснюють вплив безпеку руху всієї ділянки вулиці. Об’єкт дослідження – транспортні потоки на просп. Чорновола. Предмет дослідження – безпека руху на ділянці вулиці за зміни параметри транспортних потоків на ВДМ. Мета дослідження: дослідження умов та безпеки руху в міських умовах руху. В результаті проведених досліджень та аналізу умов руху на ділянці проспекту розроблено проект організації руху та модель роботи ділянки, які сприяють підвищенню безпеки руху, та зменшення затримок рух громадського транспорту. Ключові слова – ділянка вулиці, організація руху, транспортний потік, затримки руху, виділена смуга, умови руху. Література 1. Diab E. I., El-Geneidy A. M. Variation in bus transit service: understanding the impacts of various improvement strategies on transit service reliability // Public Transport. 2013. Vol. 4, No. 3. P. 209–231. 2. Bai C., Peng Z.R., Lu Q.C., Sun, J. Dynamic bus travel time prediction models on road with multiple bus routes. Comput. intell. Neurosci, 2015. P. 63. 3. Chien S.I.J., Ding Y., Wei C. Dynamic bus arrival time prediction with artificial neural networks. J. Transport. Eng. 128, 2002. P. 429–438. 4. Zhao J., Dessouky M., Bukkapatnam S. Optimal Slack Time for ScheduleBased Transit Operations // Transportation Science. 2006. Vol. 40, No. 4. P. 529–539. 5. Bus travel time reliability analysis: a case study / Qu X. et al. // Proceedings of the Institution of Civil Engineers – Transport. 2014. Vol. 167, No. 3. P. 178–184.