Дослідження показників транспортного потоку на ділянці вул. Замарстинівська за зміни схеми організації дорожнього руху
Автор: Дем'янович Олег Ростиславович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Урбанізація населених пунктів супроводжується рядом суттєвих недоліків, зокрема серед яких особливе місце посідає питання зростання автотранспорту, зокрема й індивідуальних транспортних засобів – легкових автомобілів. Незважаючи на важливу роль транспорту у функціонуванні населених пунктів, яка передбачає перевезення пасажирів та вантажів, він також призводить до виникнення значних проблем [1]. Зі збільшенням кількості транспортних засобів на вулицях та дорогах населених пунктів, пропускна здатність шляхів сполучення залишається і надалі незмінною. Збільшення кількості автомобілів призводить до зростання транспортного навантаження та рівня завантаження вулично-дорожньої мережі. Таким чином, часто виникає потреба у покращенні умов руху. Однак через особливості місцевого планування не завжди можна створити додаткові дорожні смуги, проїзди чи об’їзні шляхи. Таким чином, часто ключовим рішенням залишається удосконалення схем організації дорожнього руху [2, 3]. Важливо відзначити, що існує взаємозв’язок між рівнем автомобілізації та безпекою дорожнього руху. При цьому, слід зазначити, що у значній мірі безпека руху залежить від ефективності схем організації дорожнього руху та належного функціонування системи «водій – автомобіль – дорога – середовище». Враховуючи це, слід приділити увагу безпеці всіх учасників дорожнього руху та здійснювати аналіз умов руху, транспортних потоків, планувальних характеристик дорожньої мережі, статистику ДТП, рівень аварійності на перехрестях тощо. Об’єкт дослідження – ділянку вулиці Замарстинівська, зокрема між перехрестями з вул. Варшавська та вул. Мазепи. Предмет дослідження – параметри транспортних потоків на досліджуваній ділянку вулиці Замарстинівська. Мета дослідження – виявити вплив проектованої схеми організації дорожнього руху на показники транспортних потоків. У роботі наведено результати дослідження інтенсивності руху та складу транспортних потоків на ділянці вул. Замарстинівська (між перехрестями з вул. Варшавська та вул. Мазепи). У програмному середовищі PTV Vissim створено дві моделі, які дозволили відтворити переміщення та взаємодію учасників дорожнього руху за існуючої та проектованої схем ОДР. Шляхом імітації встановлено, що загалом для перехрестя тривалість транспортних затримок у час пік зменшиться приблизно на 55%. Ключові слова – транспортний засіб, організація дорожнього руху, безпека руху, світлофорне регулювання, моделювання. Перелік використаних літературних джерел 1. Kutzbach, M. J. (2009). Motorization in developing countries: Causes, consequences, and effectiveness of policy options. Journal of Urban Economics, 65(2), 154-166. doi: 10.1016/j.jue.2008.10.002 2. Wang, D., Liu, Q., Ma, L., Zhang, Y., & Cong, H. (2019). Road traffic accident severity analysis: A census-based study in China. Journal of safety research, 70, 135-147. doi: 10.1016/j.jsr.2019.06.002 3. Kachmar, R., & Lanets, O. (2020). The impact of parameters of traffic flows of Lviv street-road network on the level of environmental and economic losses. Transport Technologies, (1), 83-91. doi: 10.23939/tt2020.01.083