Дослідження безпеки руху на ділянці вул. Володимира Великого із урахуванням зміни схеми руху та параметрів транспортного потоку
Автор: Хайнас Степан Степанович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Операція транспортних систем у великих і ключових містах значною мірою залежить від параметрів транспортних мереж. Значення цих параметрів визначаються не лише характеристиками транспортних засобів, але й зовнішніми факторами, до яких входить міська транспортна мережа. Сучасні виклики у сфері транспорту у найбільших містах вимагають постійного удосконалення та розвитку їх транспортних мереж, що відображається в щільності цих мереж. Крім того, наявна стійка тенденція до збільшення автопарку та рівня автомобілізації у найважливіших містах, що також має вплив на функціонування транспортних мереж [1]. Більшість сучасних міст стикається з проблемою поліпшення ефективності функціонування міської транспортної мережі. Це обумовлено постійним зростанням інтенсивності руху та відсутністю можливості внесення змін у параметри вулично-дорожньої мережі (ВДМ) для підвищення її пропускної здатності. Виникає постійна потреба в створенні оптимальної системи зв’язку, яка відповідала б вимогам магістрального руху, природних потреб міста. З цими викликами справляються за допомогою організаційних методів [2]. В сучасних умовах транспортна система є основою економічної інтеграції регіонів, а також включення їх у міжнародний та міжрегіональний розподіл праці та формування нових, ефективних зовнішньоекономічних відносин. З розвитком сервісу транспортних послуг розширюються функції транспортних вузлів, таких як вантажно-розвантажувальні пункти. Однак їх роль поступово змінюється, переходячи від прийому, формування та відправлення малих партій вантажів до трансформації у спеціалізовані термінали [3]. Будівництво нових автомобільних доріг є вельми витратним та часовим процесом. Незважаючи на це, необхідно виходити за рамки та перекривати частково чи повністю існуючі автодороги, що ще більше ускладнює рух. Для вирішення цієї проблеми постає завдання розробки заходів для розвитку комплексу технічних засобів організації дорожнього руху та його управління, а також забезпечення координації роботи всіх служб та організацій, що працюють у даній сфері. Важливим завданням залишається удосконалення методів збору та обробки інформації про транспортні потоки, розробка математичних методів для їх моделювання, а також створення геометричного та наочного відображення взаємозв’язків між основними параметрами, які характеризують конкретні транспортні потоки [4]. Мережа автомобільних доріг є важливою складовою транспортної системи України, призначеною для задоволення потреб населення та економіки у пасажирських та вантажних перевезеннях. Варто відзначити, що витрати на утримання автомобільних доріг щорічно можуть становити велику частину державного бюджету, але водночас власники транспортних засобів сплачують значні податки, що вносять суттєвий внесок у державний бюджет України через прямі та непрямі оподаткування, встановлені на законодавчому рівні. Ефективне функціонування та розвиток мережі автомобільних доріг вимагає дотримання економічних закономірностей суспільного розвитку. Управління автомобільними дорогами повинно здійснюватися в умовах ринкової конкуренції, а транспортно-дорожний комплекс повинен бути самоокупним. У магістерській роботі проведено натурні дослідження безпеки руху на ділянці вул. Володимира Великого із урахуванням зміни схеми руху та параметрів транспортного потоку. Проведено аналіз умов руху на ділянці, зокрема виділено ключові перехрестя на ВДМ, які здійснюють вплив на тривалість руху та швидкість руху ТП. Об’єкт дослідження – є ділянку вулиці В.Великого. Предмет дослідження – дослідження безпеки руху на ділянці вулиці за різної схеми ОДР. Мета дослідження: визначення проблем ОДР на ділянці та підвищення безпеки руху. В результаті проведених досліджень та аналізу умов руху на маршруті ділянці вулиці розроблено проект ОДР, які сприяють підвищенню безпеки руху, швидкості руху на зменшення затримок в русі. Ключові слова – ділянка вулиці, зупинки громадського транспорту, транспортний потік, швидкість руху, затримки в русі, умови руху. Література 1. Adebisi О. A matematical model for head way variance of bixed –route buses. –Transportation reseach, 1986, V20, № 1, pp. 59–70. 2. Boris S. Kerner. The Physics of Traffic: Empirical Freeway Pattern Features, Engineering Applications, and Theory. Springer, Berlin, Heidelberg. 2004. 682 p. 3. Diab, E. I., & El-Geneidy, A. M. (2014). Transitory optimism: Changes in passenger perception following bus service improvement over time. Transportation Research Record, 2415(1), 97-106. 4. Taras Postranskyy, Mykola Boikiv, Maksym Afonin, Roman Rogalskyi. Selection of a Traffic Management Scheme at an Intersection Taking Into Consideration the Traffic Flow Composition. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2020. PP. 39-46.