Дослідження ефективності роботи громадського транспорту на виділених смугах по вул. Стрийська залежно від нерівномірності транспортних потоків
Автор: Баранюк Андрій Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У розвиненому суспільстві важливим аспектом є пасажирський транспорт. Перевезення пасажирів відбувається за допомогою різних видів транспорту, і вибір місця, мети та географії використання залежить від різноманітних чинників. Оптимальне задоволення потреб у перевезеннях досягається за допомогою раціонального та економічно вигідного використання технологій. Населення, враховуючи якість послуг транспорту, вибирає вид перевезень, що визначає транспортні витрати. Зі зростанням конкуренції між автотранспортними підприємствами підвищується рівень обслуговування пасажирів та загальний рівень ефективності системи. Перевезення - це складний процес, який постійно змінюється за розмірами та об’ємами, вимагає підвищених вимог до реалізації та ефективності транспортних засобів, іноді у зв’язку з відсутністю амортизації. При впровадженні заходів з організації дорожнього руху велике значення приділяється використанню технічних засобів, таких як інформативні дорожні знаки, дорожня розмітка, світлофорне регулювання та направляючі пристрої руху. Світлофорне регулювання виступає основним засобом контролю дорожнього руху на перехрестях. Для отримання більш точної інформації про транспортні та пішохідні потоки використовуються дослідження характеристик і умов дорожнього руху. Способами цих досліджень є моделювання руху, документальні та натурні дослідження. Об’єктом дослідження в даній роботі є частина вулиці Стрийська з трьома регульованими перехрестями. Для підвищення ефективності громадського транспорту важливо провести натурні дослідження для точного визначення інтенсивності руху на підходах до перехресть, часу, необхідного для проїзду між ними, швидкості автомобілів, фазових роз’їздів на перехрестях та часу циклів. У роботі було визначено, що більшість параметрів дорожнього руху формуються під впливом соціальних і економічних умов життя населення, що відображається у рівні автомобілізації та характеристиках транспортної мережі міста. Взаємозв’язок між характеристиками дорожнього руху та його якістю можна досліджувати за допомогою створення моделі функціонування дорожньо-транспортної системи міста. Найбільш важливою частиною магістерської роботи було визначено на скільки є ефективні виділені смуги для громадського транспорту на вулиці Стрийська, а саме на під’їздах до перехресть з вулицями Вернадського, Карла Мікльоша, а також ТРЦ «King Cross». Об’єкт дослідження – рух громадського транспорту по окремо виділених смугах по вулиці Стрийська. Предмет дослідження – дослідження ефективності виділених смуг руху. Мета дослідження: оцінка умов дорожнього руху на досліджуваній ділянці вулиці Стрийська, підвищити ефективність роботи громадського транспорту. В результаті проведених досліджень було визначено, що у проекті організації дорожнього руху на відповідному відрізку вулиці передбачено встановлення відповідних дорожніх знаків, що чітко інформуватимуть водіїв приватних транспортних засобів про те, що права крайня смуга призначена виключно для руху громадського транспорту. Ключові слова – громадський транспорт, смуга руху, ділянка дороги, автобус, умови руху. Література 1. He, Shanglu, et al. "Impact of connected and autonomous vehicle dedicated lane on the freeway traffic efficiency." European Transport Research Review 14.1 (2022). 2. Abdelhalim, Awad, and Montasir Abbas. "Towards real-time traffic movement count and trajectory reconstruction using virtual traffic lanes." Proceedings of the IEEE/CVF Conference on Computer Vision and Pattern Recognition Workshops. 2020. 3. Madadi, Bahman, et al. "Optimizing road networks for automated vehicles with dedicated links, dedicated lanes, and mixed-traffic subnetworks." Journal of Advanced Transportation 2021 (2021) 4. Ye, Lanhang, and Toshiyuki Yamamoto. "Impact of dedicated lanes for connected and autonomous vehicle on traffic flow throughput." Physica A: Statistical Mechanics and its Applications 512 (2018). 5. Васильєва, Г. Ю., О. П. Кошевий, and П. П. Чередніченко. "Про ефективність роботи смуг руху громадського транспорту на магістральній мережі міст." (2018).