Дослідження показників транспортного потоку на вул. Ряшівська за проектованої схеми організації дорожнього руху

Автор: Борсук Роман Орестович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Надійність функціонування транспортних технологій та забезпечення потреб населення у переміщеннях, у значній мірі залежить від функціонування системи «водій – автомобіль – дорога – середовище». Як відомо, у цій системі керуючою ланкою є водій. Під час руху на нього впливає значна кількість чинників, що може призводити до виникнення дорожньо-транспортних пригод. Проте, в міру зростання кількості рухомого складу у потоці та погіршення його показників, впливу умов руху на водія зростає. У свою чергу, це може призвести як до відмови певної ланки вищезазначеної системи, так і зниження її надійності загалом. Тому можна стверджувати, що хоча водій у значній мірі й впливає на безпеку руху, проте належно створені умови переміщення та схеми організації дорожнього руху дозволять знизити як тривалість руху, так і безпеку переміщення [1-2]. В якості основних показників транспортних потоків, які слід брати до уваги під час здійснення натурних замірів та визначення умов пересування є: інтенсивність та швидкість руху і щільність потоку автомобілів. Вони дозволяють виявляти проблемні місця на вулично-дорожній мережі та є вхідними даними під час проектування нових схем організації дорожнього руху [3]. Магістерська кваліфікаційна робота передбачала визначення зміни показників транспортного потоку на вул. Ряшівська за проектованої схеми організації дорожнього руху. Заміри показників транспортних потоків та характеристик вулично-дорожньої мережі здійснено натурними методами із залученням обліковців. За результатами таких досліджень виявлено проблемні місця в існуючих схемах організації дорожнього руху та створено відповідний проект щодо покращання умов переміщення. Із застосуванням програмного середовища PTV Vissim створено моделі руху, які дозволили визначити зміну показників транспортних потоків та затримок руху транспортних засобів у них. Такий підхід дозволяє визначити ефект від впровадження запроектованих рішень на вулично-дорожній мережі, при цьому не витрачаючи коштів на їх реалізацію. Об’єкт дослідження – ділянка вулиць Ряшівська між перехрестями з вулицями Городоцька та Патона. Предмет дослідження – показник транспортного потоку та схема регулювання дорожнього руху. Мета дослідження – виявлення впливу запроектованої схеми організації дорожнього руху на показники транспортного потоку на ділянці вул. Ряшівська. З використанням програмного середовища PTV Vissim створено моделі роботи ділянки вулично-дорожньої мережі за існуючих та проектованих умов руху. Шляхом моделювання встановлено, що запроектована схема організації дорожнього руху дозволить частково знизити затримки в русі та підвищити безпеку переміщення. Ключові слова – безпека руху, транспортний потік, транспортний засіб, схема організації дорожнього руху. Перелік використаних літературних джерел 1. Habibovic, A., Tivesten, E., Uchida, N., Bargman, J., & Aust, M. L. (2013). Driver behavior in car-to-pedestrian incidents: An application of the Driving Reliability and Error Analysis Method (DREAM). Accident Analysis & Prevention, 50, 554-565. doi: 10.1016/j.aap.2012.05.034 2. Aberg, L. (1998). Traffic rules and traffic safety. Safety science, 29(3), 205-215. doi: 10.1016/S0925-7535(98)00023-X 3. Li, L., Jiang, R., He, Z., Chen, X. M., & Zhou, X. (2020). Trajectory data-based traffic flow studies: A revisit. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 114, 225-240. doi: 10.1016/j.trc.2020.02.016