Вдосконалення організації перевезень на міському автобусному маршруті №31 з урахуванням умов руху у пікові періоди доби
Автор: Жуковський Артем Сергійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сучасні міські території стикаються із серйозними викликами, які виникають у зв’язку зі зростанням кількості автомобільного транспорту та призводять до появи та критичного зібльшення транспортних заторів. Ці затори, як суттєвий компонент міської інфраструктури, мають значний вплив на якість життя мешканців, екологічну стабільність та ефективність економічної діяльності. Загострення цієї проблематики вимагає комплексного підходу до розробки та впровадження рішень для подолання транспортних заторів [1–3]. Один із перспективних напрямків вирішення даної проблеми полягає у збільшенні активності громадського транспорту та популяризації його використання серед мешканців міста. Це призводить до зменшення кількості приватних автомобілів на дорогах та відповідно зниження транспортних заторів, сприяючи сталому розвитку міст і поліпшенню якості довкілля[4–5]. Ефективне надання пріоритету громадському транспорту є ключовим елементом стратегії зменшення транспортних заторів у містах. Одним із важливих методів надання пріоритету є введення спеціальних смуг для руху громадського транспорту. Ці смуги, часто відведені вздовж центральних вулиць, дозволяють автобусам та трамваям обходити автомобільні затори, забезпечуючи їм швидкий та невиснажливий рух. Крім того, використання систем пріоритету на світлофорах для громадського транспорту є ефективним методом регулювання руху. Ці системи можуть автоматично регулювати цикли світлофорів відповідно до розкладу громадського транспорту або за запитом, надаючи перевагу автобусам або трамваям, щоб зменшити час очікування на перехрестях. Системи пріоритету можуть використовувати технології зв’язку між транспортними засобами та інфраструктурою. Інтеграція GPS або інших систем геолокації дозволяє точно визначати місцезнаходження громадського транспорту та автоматично активувати пріоритетні режими на світлофорах під час його наближення [2–5]. У цій магістерській роботі розглянуто проблематику автобусного маршруту № 31 у м. Львові. Проведені дослідження спрямовані на зменшення часових затримок у русі на найбільш проблемних ділянках маршруту шляхом виділення смуги для руху громадського транспорту. Об’єкт дослідження – міський автобусний маршрут №31 у місті Львові. Предмет дослідження – вплив конфігурації вулично-дорожньої мережі на величини затримки руху на міському автобусному маршруті №31 у місті Львові. Метою роботи є визначення проблемних ділянок на протяжності маршруту № 31 та вдосконалення його роботи із використанням методів імітаційного моделювання. Ключові слова: громадський транспорт, часові затримки, пріоритизація громадського транспорту, просторовий пріоритет, моделювання руху. Перелік використаних джерел: 1. Alberto Bull. Traffic congestion: The problem and how to deal with it. Santiago, Chile, 2003. Р.198. 2. Adeniyi Adetoye Olusanmi. Traffic Mitigation And Congestion In Ibadan, Oyo State Nigeria: Causes And Solutions. Dakota. 2021. Р. 128. 3. Dawson J. and Barwell I. Roads are not enough: new perspectives on rural transport planning in developing countries. Intermediate Technology Publications, London, UK. 1993.79 p. 4. Wheaton W. Land Use and Density in Cities with Congestion. Cambridge, Mass.: MIT Center for Real Estate, 1996. 5. Elmashhara, M.G., Silva, J., Sa, E., Carvalho, A., & Rezazadeh, A. (2022). Factors influencing user behaviour in micromobility sharing systems: A systematic literature review and research directions. Travel Behaviour and Society 27, 1–25