Дослідження показників транспортного потоку на вул. Симоненка за проектованої схеми організації дорожнього руху

Автор: Борсук Олег Орестович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Використання автомобілів дає ряд переваг, зокрема таких як комфорт, швидкість та зручність переміщення тощо. Відповідно до цього попит на автомобілі продовжує зростати у всьому світі та призводити до зростання рівня автомобілізації. Серед основних чинників, які впливають на зростання парку індивідуальних транспортних засобів (легкових авто) варто виділити такі: стійке економічне зростання (збільшення доходів та якості життя), комфортність переміщення, швидкість сполучення тощо. Таким чином, зростання парку рухомого складу можна сприймати як наслідок економічного розвитку [1, 2]. Проте, як наслідок збільшення кількості транспортних засобів на вулично-дорожній мережі, часто зростає й рівень аварійності переміщення учасників дорожнього руху. При цьому, безпека дорожнього руху є одним із ключових завдань, які необхідно вирішувати у транспортних системах. Цей показник є цільовою функцією надійності функціонування системи «водій – автомобіль – дорога – середовище». Таким чином існує тісний зв’язок між показниками рівня автомобілізації та безпеки дорожнього руху [3]. У цій магістерській кваліфікаційній роботі розглянуто питання актуальності впровадження запроектованої схеми організації дорожнього руху на вул. В. Симоненка, зокрема й щодо її впливу на показники умов руху. Шляхом проведення натурних досліджень встановлено первинні показники транспортних потоків у районі проєктування, зокрема: інтенсивності та швидкості руху транспортних засобів, а також склад потоку у ранковий та вечірній пікові періоди; існуючу схему організації дорожнього руху та виявлено її недоліки. Окрім цього здійснено аналіз наукових публікацій та нормативної і законодавчої документації щодо забезпечення належних умов переміщення та відповідного рівня безпеки дорожнього руху. На основі цього, у програмному середовищі PTV Vissim створено моделі руху ТЗ за існуючих та проєктованих умов переміщення. Об’єкт дослідження – вулично-дорожня мережа, зокрема вул. В. Симоненка. Предмет дослідження – показники транспортних потоків. Мета дослідження – виявлення впливу проєктованої схеми організації дорожнього руху на показники транспортного потоку на вул. В. Симоненка. В якості інструменту для моделювання руху обрано програмне забезпечення PTV Vissim. В результаті моделювання встановлено, що запропонована схема організації дорожнього руху загалом буде сприяти зниженню тривалості транспортних затримок на досліджуваних перехрестях, зокрема на 11,9 % на перехресті вулиць В. Великого – В. Симоненка та на 6,1 % – перехресті вулиць Наукова – В. Симоненка. Ключові слова – транспортний засіб, транспортний потік, перехрестя вулиць, організація дорожнього руху, модулювання. Перелік використаних літературних джерел 1. Sperling, D., & Clausen, E. (2002). The developing world’s motorization challenge. Issues in Science and Technology, 19(1), 59-66. 2. Han, S. S. (2010). Managing motorization in sustainable transport planning: the Singapore experience. Journal of Transport Geography, 18(2), 314-321. 3. Peleckiene, V., Peleckis, K., Klymchuk, A., Tomashuk, I., & Semenyshyna, I. (2022). Economic growth, motorization level, traffic safety: Are they related (experience of EU countries). Independent Journal of Management & Production, 13(3), 93-106.