Дослідження тривалості проїзду суміжних регульованих перехресть на ділянці вулиці Степана Бандери за різних умов

Автор: Федечко Павло Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У сучасних великих містах спостерігається зростаюча складність та зниження безпеки під час щоденних переміщень. Вони стикаються з численними соціальними, економічними та політичними викликами, які ускладнюють життя їхніх мешканців. Збільшення міського населення створює нові проблеми для забезпечення безпеки та ефективності дорожнього руху, що виходить за звичні рамки. Щоденні транспортні затори у великих містах стали звичним явищем, значно ускладнюючи ситуацію. Транспортні затори сповільнюють рух і роблять його нестабільним. Через це працівники часто не можуть вчасно прибути на роботу, а хворі – отримати необхідну медичну допомогу через затримки швидких у заторах. Іноді транспортний рух може бути заблокованим на кілька годин. Збільшення рівня автомобілізації є наслідком збільшення населення і спричиняє часті затримки руху, затори, зростання кількості ДТП на дорогах, зниження швидкості руху та подовження часу в дорозі. Нинішня мережа магістральних вулиць міста з обмеженими технічними параметрами вже не здатна забезпечувати вільний пропуск транспортних потоків, що призводить до транспортного паралічу не тільки на окремих ділянках та вузлах магістральних вулиць у центральній частині міста, але й на всій його території. Інтенсивність транспортного потоку, його щільність, склад за типами транспортних засобів та швидкість руху є найпоширенішими показниками для характеристики дорожнього руху. Метою роботи було визначення тривалості проїзду суміжних регульованих перехресть, а також чинників, які впливають на неї. На тривалість проїзду перехрестя впливає досить велика кількість факторів, як постійних, так і змінних. До постійних можна віднести тривалість світлофорного циклу і синхронізація суміжних перехресть (на деяких перехрестях також можуть змінюватись), параметри перехрестя, стан дорожнього полотна, а також інші. До змінних можна віднести склад транспортного потоку, інтенсивність, погодні умови, ДТП поблизості, чи на самій ділянці дослідження, ремонтні роботи, різні організовані, або неорганізовані масові події. Але швидкість транспортного потоку і його стабільність один з найважливіших показників, які впливають на тривалість проїзду. Об’єктом дослідження я перехрестя вулиць вул. Степана Бандери— вул. Митрополита Ангеловича— вул. Героїв УПА та вул. Степана Бандери— вул. Федьковича— вул. Шептицьких. На кожному з перехресть було проведено натурне дослідження методом запису відео роботи цих двох перехресть протягом 27-ми світлофорних циклів, це приблизно- 30 хв. Після аналізу даного відео було отримано дані про тривалість проїзду цих перехресть в кожному напрямку для кожного окремого транспортного засобу. Дані перехрестя під час дослідження знаходились в хорошому технічному стані, з повністю справним світлофорним регулюванням. Предметом дослідження є зміна тривалості проїзду суміжних регульованих перехресть в залежності від умов. Методи дослідження. Натурні спостереження. Використано програмний продукт VirtualDub, для покадрового дослідження відеозапису роботи двох суміжних перехресть, щоб визначити тривалість проїзду. Досліджено, як впливають умови, які склались в певний момент на перехресті, на тривалість проїзду суміжних регульованих перехресть, таких як погодні умови, тривалість світлофорного циклу, синхронізація суміжних перехресть, та інші менш значні чинники. Наведено схеми перехресть, графіки, діаграми, та дані результатів дослідженьдля кожної ділянки, що належить до цих перехресть. Ключові слова – перехрестя, час проїзду, дослідження. Перелік використаних літературних джерел. 1. https://api.dspace.khadi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/4bf2aebb-e681-49cd-bbe9-689f9bfbe639/content.- Дата звернення 15.04.2024. 2. https://studfile.net/preview/5025184/page:6/.- Дата звернення 15.04.2024. 3. https://elib.lntu.edu.ua/sites/default/files/elib_upload/%D0%A1%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8C%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%80%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA/page14.html.- Дата звернення 26.04.2024. 4. https://studfile.net/preview/5025649/page:16/. Дата звернення 24.04.2024. 5. https://www.khadi.kharkov.ua/fileadmin/P_vcheniy_secretar/%D0%90%D0%92%D0%A2%D0%9E%D0%9C_%D0%A2%D0%A0%D0%90%D0%9D%D0%A1%D0%9F/%D0%95%D0%A0%D0%A2%D0%97/274201901_0.pdf.- Дата звернення 02.05.2024.