Дослідження пропускної здатності вул. Зелена з урахуванням перспективної інтенсивності руху

Автор: Писарчук Ігор Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Зростання рівня автомобілізації призводить до ряду негативних впливів на життя мешканців міст. До них відносять збільшення навантаження на вулично-дорожню мережу міст, підвищення викидів шкідливих речовин у повітряні басейни міст, збільшення витрат часу мешканців на переміщення транспортом, тощо. Тому на сьогоднішній день активно розробляються заходи щодо зменшення цих негативних впливів [1-3]. Поряд з активними заходами щодо застосування заходів сталої міської мобільності необхідно також розробляти інженерні рішення щодо підвищення пропускної здатності вулиць та доріг. Пропускна здатність вулиці або дороги – один з найважливіших показників, який визначає ефективність функціонування цієї ділянки. Пропускна здатність повинна враховувати не лише поточні умови руху, але й перспективні. Особливо це важливо під час проєктування нових ділянок або реконструкції вже існуючих [4-6]. На жаль, під час проєктування багатьох ділянок вулиць у м. Львові не враховувалися високі темпи автомобілізації. Тому на сьогоднішній день спостерігаємо вкрай важкі умови – постійні затори, особливо у ранкові та вечірні пікові періоди. А ширина вулиць у межах червоних ліній дуже часто не дозволяє збільшити кількість смуг руху. Вулиця Зелена, а саме її досліджувана ділянка є промисловим районом. Поточна кількість смуг руху є недостатньою для забезпечення резерву пропускної здатності на прогнозований період. Проте ширина вулиці дозволяє в перспективі збільшити кількість смуг руху. Саме тому у роботі досліджено пропускну здатність досліджуваної ділянки вулиці та розраховано коефіцієнти завантаження дороги рухом за існуючих умов руху, а також для перспективних періодів у 3 та 5 років. Крім того, визначено коефіцієнти завантаження дороги рухом при розширенні проїзної частини та збільшенні кількості смуг до двох в кожному напрямку на перспективні періоди 10, 12 та 15 років. Таким чином, розраховано резерви пропускної здатності досліджуваної ділянки за існуючих та проєктованих умов руху. Об’єкт дослідження – ділянка вулиці Зелена у м. Львові від перехрестя з вул. Навроцького та Пимоненка до перехрестя з вул. Вулецька. Предмет дослідження – пропускна здатність ділянки вулиці Зелена з врахуванням перспективної інтенсивності руху. Мета дослідження: дослідити пропускну здатність вулиця Зелена та її вплив на існуючі та прогнозовані умови руху. Ключові слова – інтенсивність руху, склад транспортного потоку, пропускна здатність, прогнозування руху, умови руху, коефіцієнт завантаження дороги рухом. Перелік використаних літературних джерел. 1. Highway Capacity Manual – Washington, DC: Transportation Research Board, 2000. – 1207 p. 2. Li H. Estimating Factors Influencing the Capacity of the Wide-Road-and-Narrow-Bridge Section Based on Random Forest / H. Li, Y. Guo // Traffic Transportation. – 2022. – №35(1). – P. 1–11. 3. Bucsky P. Long-term evidence on induced traffic: A case study on the relationship between road traffic and capacity of Budapest bridges / P. Bucsky, M. Juhasz // Transportation Research Part A. – 2022. – №157. – P. 244-257. 4. Shen J. Simulation of Road Capacity Considering the Influence of Buses / J. Shen, J. Qi, F. Qiu, C. Zheng // IEEE Access. – 2019. – №7. – P. 144178-144187. 5. Princeton J. Impact of a Dedicated Lane on the Capacity and the Level of Service of an Urban Motorway / J. Princeton, S. Cohen // Procedia – Social and Behavioral Sciences. – 2011. – №16. – P. 196-206. 6. Tyrinopoulos, Y., & Antoniou, C. (2013). Factors affecting modal choice in urban mobility. European Transport Research Review, 5(1), 27-39.