Аналіз показників транспортного потоку на магістральних вулицях міста Львова
Автор: Берездецький Артур Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: На сьогоднішній день транспортна галузь застосовується і всіх сферах діяльності. Відповідно зростає інтенсивність та завантаження транспортної мережі, а також збільшується рівень аварійності. Особливо помітно це у великих містах. Тому у даній роботі було досліджено, як впливають умови руху на зміну швидкості транспортного потоку. На швидкість руху діє багато чинників, зокрема психофізіологічні властивості водія. Швидкість є найважливішим параметром для транспортного потоку. Найбільше впливає на безпеку руху і визначає продуктивність дорожнього руху. Об’єктами дослідження були перегони вулиць Наукова, Стрийська та Тролейбуна. На кожному з перегонів проводилися натурні дослідження, за допогою яких було зібрано первинні показники: інтенсивність, склад потоку, щільність та швидкість. Перегони вулиць були обрані з різною кількістю смуг руху (3х3, 2х2, 1х1) та складом потоку для того, щоб порівняти, як впливають умови руху на швидкість транспортного потоку. Під час виконання роботи було проведено натурні дослідження на стаціонарних постах на перегонах вулиць Наукова, Стрийська, Тролейбусна зі смугами руху 1х1, 2х2 та 3х3 відповідно. Визначено фактичну інтенсивність та склад потоку. Інтенсивність на вул. Наукова становить1465 авт./год у напрямку до вул. Кульпарківська і 1480 авт./год у напрямку до вул. Стрийська, на вул. Стрийська інтенсивність 1465 авт./год від центру, 1070 авт./год до центру, на вул. Тролейбусна інтенсивність становить 240 авт./год до вул. Наукова та 295 авт./год до вул. Володимира Великого. Проводилося порівняння, як буде впливати зміна частки легкових автомобілів від складу потоку на середню швидкість транспортного потоку. Можна зробити висновок, що зі збільшенням частки легкових автомобілів швидкість руху зростає на вул. Тролейбусна зі смугами руху 1х1, вул. Стрийська 2х2 та вул. Наукова 3х3. Зі збільшенням частки легкових автомобілів від 10% до 100% швидкість зростає і коливається в межах від 56 – 63 км/год, від 40 км/год до 63 км/год, 42 км/год до 63 км/год відповідно. Середня швидкість руху найбільшою є на вулиці Тролейбусна, оскільки у складі ТП є лише легковий та вантажний транспорт. На вулицях Стрийська та Наукова середня швидкість менша, так як у складі ТП потоку спостерігається велика частка громадського пасажирського та вантажного транспорту. При складі потоку 100 % легкові автомобілі середня швидкість руху на вулицях однакова. На завершальному етапі досліджено на вул. Наукова (3х3 смуги) реальні потоки насичення для кожної смуги руху та пропускну здатність за одного варіанту : при складі потоку легкових автомобілів 61%, вантажних швидкісних 5%, вантажні тихохідні 7%, автобуси 23%, тролейбуси 4%. Досліджено, що найбільш насиченими є 1 і 2 смуга, 3 смуга є найменш насиченою. Також розрахована пропускна здатність за Лобановим Е.М., яка становить 4104 од./год, а при моделюванні в програмі « PTV VISSIM» - 4766 од./год. Тому можна зробити висновок, що в майбутньому краще розрахунки виконувати у програмному середовищі «PTV VISSIM» за сучасних динамічних характеристик. Ключові слова – показники транспортного потоку, перехрестя, дорожній рух, швидкість, інтенсивність, щільність. Перелік використаних літературних джерел. 1. Мурований І. С. Визначення, аналіз та регулювання існуючих параметрів транспортного потоку / І. С. Мурований, В. В. Грабовець, А.Й.Матвіїшин // Міжвузівський збірник «Наукові нотатки» [Луцький національний технічний університет]. – Луцьк, 2012. – № 36. – с. 204 – 208. 2. Вікович І.А. Організація дорожнього руху: Конспект лекцій для студентів базового напряму “Транспортні технології”./ Віковий І.А., Жук М.М., РойкоЮ.Я. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005. – 159 с. 3. Поліщук В. П. Організація та регулювання дорожнього руху: Підручник / В. П. Поліщук, О. О. Бакуліч, О. П. Дзюба, В. І. Єресов, О. В. Красільнікова, О.В.Христенко. – К.: Знання України, 2012. – 467 с. 4. Ройко Ю.Я. Дослідження дорожнього руху на вулично-дорожній мережі міста: Практикум до виконання лабораторних робіт з дисципліни “Організація дорожнього руху (частина 1)” базового напряму 1004 “Транспортні технології” / Укл.: Ю.Я. Ройко, М.М. Жук, І.В. Коник, Б.М. Дівєєв, Р.Б. Рогальський – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005. – 45 с. 5. Беспалов Д. Моделювання транспортного потоку на перетинах в різних рівнях [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://bespalov.me/2014/01/08/modelyuvannya-transport 6. PTV VISSIM 8 [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: http://vision-traffic.ptvgroup.com/en-us/products/ptv-vissim/.