Аналіз безпеки руху на регульованих перехрестях по вул. Кульпарківська
Автор: Канінець Олег Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Кожного дня у дорожньо-транспортних подіях гине тисячі людей по цілому світу. Причин цьому є багато: це і незадовільний стан елементів інфраструктури, дорожнього покриття, неправильно встановлені елементи інформаційного забезпечення, також поломки транспортних засобів, несприятливі погодні умови, стан та поведінка учасників дорожнього руху, тощо [1]. Підвищення безпеки дорожнього руху є складним завданням, адже охоплює різні сфери діяльності. Заходи повинні проводитися на різних рівнях: на законодавчому, інженерному, а також соціальному [2-4]. Нечіткі дорожні знаки, погана розмітка смуг, погане дорожнє покриття та поганий дизайн доріг можуть бути небезпечними, це лише кілька прикладів, пов’язаних з інфраструктурою. Удосконалення проектування, будівництва та обслуговування дорожньої інфраструктури може значно підвищити безпеку дорожнього руху. Дороги, розроблені для мінімізації вузьких місць і забезпечення кращого потоку транспорту, а також зменшення небезпеки на узбіччях, можуть мати значний вплив на безпеку. Розумно спроектована інфраструктура, яка заохочує розумне й уважне водіння, також зменшить кількість аварій. Наприклад, заміна світлофорів на перехрестя з круговим рухом значно покращує безпеку транспортних розв’язок. Міське планування також має враховувати питання безпеки дорожнього руху. Якість доріг є ще одним важливим фактором безпеки дорожнього руху. Дорожнє покриття низької якості або таке, що руйнується, може пошкодити транспортні засоби та поставити під загрозу учасників дорожнього руху. Тип дороги також відіграє важливу роль: найшвидші дороги в Європі – швидкісні дороги з кількома смугами руху – є статистично найбезпечнішими, тоді як односмугові дороги (двосмугові автомагістралі), як правило, найнебезпечніші [5-6]. Саме тому важливим є дослідження безпеки дорожніх умов на вулично-дорожніх мережах міст та розробляти заходи щодо підвищення безпеки руху. Це і розробка інженерних заходів, і навчання учасників дорожнього руху щодо дотримання правил дорожнього руху, і впровадження різноманітних організаційних заходів. Об’єкт дослідження – регульовані перехрестя по вул. Кульпарківська. Предмет дослідження – аналіз безпеки дорожнього руху на ділянках вул. Кульпарківська. Мета дослідження: проаналізувати стан безпеки руху на перехрестях вул. Кульпарківська та розробити заходи щодо її підвищення. За результатами роботи вдосконалено організацію дорожнього руху на досліджуваних перехрестях по вул. Кульпарківська з урахуванням підвищення безпеки дорожнього руху. Ключові слова – безпека руху, світлофорне регулювання, коефіцієнт відносної аварійності, конфліктні точки. Перелік використаних літературних джерел. 1. Evans, L. (2004). Traffic safety. 2. Ewing, R., & Dumbaugh, E. (2009). The built environment and traffic safety: a review of empirical evidence. Journal of Planning Literature, 23(4), 347-367. 3. Maze, T. H., Agarwal, M., & Burchett, G. (2006). Whether weather matters to traffic demand, traffic safety, and traffic operations and flow. Transportation research record, 1948(1), 170-176. 4. Poliak, M., Mrnikova, M., Jaskiewicz, M., Jurecki, R., & Kaciakova, B. (2017). Public transport integration. Communications-Scientific letters of the University of Zilina, 19(2), 127-132. 5. Nilsson, G. (2004). Traffic safety dimensions and the power model to describe the effect of speed on safety. 6. Goniewicz, K., Goniewicz, M., Pawlowski, W., & Fiedor, P. (2016). Road accident rates: strategies and programmes for improving road traffic safety. European journal of trauma and emergency surgery, 42, 433-438.