Дослідження зміни техніко-експлуатаційних показників автобусів на радіальних маршрутах у місті Львові

Автор: Букавин Ірина Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Львів є одним з найбільших міст України з інтенсивним автобусним рухом, тому дослідження актуально для виявлення тих аспектів, що потребують удосконалення та оптимізації. Окрім того, зростаюча кількість пасажирів та зміни у міському плануванні можуть впливати на техніко-експлуатаційні показники, що робить це дослідження дійсно важливим для подальшого розвитку громадського транспорту міста [1]. Основна увага приділена техніко-експлуатаційним показникам роботи автобусів, які є критично важливими для забезпечення ефективності, безпеки та комфорту перевезень. Вибір радіальних маршрутів у Львові обґрунтовується аналізом пасажиропотоку, густини забудови, дорожньої інфраструктури та інших чинників, що враховують специфіку міської території та руху транспорту. Виявлені закономірності зміни пасажиропотоків на автобусних маршрутах підкреслюють необхідність постійного моніторингу та адаптації маршрутів до змін у пасажирських потребах [2]. Центральна частина Львова розглядається як ключовий транспортний вузол, де перетинаються багато маршрутів громадського транспорту. Це робить центр міста легко доступним для мешканців різних районів, створюючи високу концентрацію пасажирів і роблячи його однією з найбільш активних та людних частин міста. Маршрути №3А та №6А досліджувалися як критично важливі для забезпечення транспортного сполучення у Львові. Ці маршрути з’єднують різні райони міста з його центральною частиною, надаючи можливість мешканцям та гостям Львова легко і швидко добиратися до ключових точок міста для роботи, навчання, покупок та відпочинку. У роботі наведено відомості про зупинки та ділянки між ними в прямому та зворотному напрямках на кожному з маршрутів [3]. Результати дослідження можуть бути використані для оптимізації існуючих автобусних маршрутів у Львові, підвищення ефективності роботи громадського транспорту та покращення комфорту і безпеки пасажирських перевезень. ? Об’єкт дослідження – техніко-експлуатаційні показники автобусів. Предмет дослідження – зміни техніко-експлуатаційних показників автобусів на радіальних маршрутах, та їх техніко-експлуатаційні показники.. Мета дослідження: аналіз та оцінка змін техніко-експлуатаційних показників автобусів на радіальних маршрутах з метою підвищення ефективності пасажирських перевезень, комфорту та безпеки пасажирів. Результати дослідження вказують на важливість управління та адаптації радіальних автобусних маршрутів у місті Львові. Аналіз показав стабільність пасажиропотоку, з якою варіюється залежно від періоду доби. Вибір маршрутів 3А та 6А для дослідження підтвердив їхню схожість за протяжністю та типом маршруту. Встановлено високий пасажиропотік на маршруті №3А порівняно з №6А, при цьому спостерігається висока заповненість салону. Статистичний аналіз показав, що коефіцієнт змінності пасажиропотоку залежить від ступеня взаємодії маршрутів з вулично-дорожньою мережею міста. Ці результати підкреслюють необхідність постійного моніторингу та адаптації маршрутів для оптимізації транспортного обслуговування мешканців Львова. Ключові слова – автобуси, пасажиропотік, техніко-експлуатаційні показники, міський транспорт, Львів, пасажирські потреби, аналіз даних. Перелік використаних літературних джерел. 1. Dotsenko, V. (2023). Analysis of Technical and Operational Indicators of Passenger Transport. Ternopil: 48 p. 2. Polishchuk, P. P. (2022). Development of a methodology for determining the rolling stock requirement on bus routes: 275.03. Ternopil. 3. Marshrutky Lvova na karti" [Electronic resource] – Access mode: https://www.eway.in.ua/ua/cities/lviv/routes.