Вплив корегування якісного та кількісного складу паливо-повітряної суміші на технічні характеристики бензинових двигунів внутрішнього згоряння
Автор: Федак Максим Олегович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Актуальним у сьогоденні є проблема оптимального складу паливо-повітряної суміші за будь-яких режимів роботи автомобільного двигуна. Значна частка палива має незадовільну якість, як наслідок – неефективна робота двигуна. Також в залежності від режимів роботи двигун у різних погодних умовах вимагає корегування таких показників як суміш, кут випередження запалювання, тиск надуву та палива, та інші. Без цього можлива поява такого негативного чинника як детонація, що призводить до швидкого зносу деталей двигуна та виходу даного агрегату із ладу. В роботі розглянуто особливості конструкції бензинових двигунів 2.0 TSI, розглянуто їх переваги та недоліки. Проаналізовано особливості системи впорскування даного двигуна та сумішоутворення. Наведено методику виконання корегування основних параметрів систем двигуна з метою покращення його технічних характеристик. Чіп тюнінг - це зміна програми керування двигуном заради підвищення потужності, економічності або виправлення помилок. Роботою двигуна керує електронний блок керування. Сучасний блок керування двигуном дозволяє керувати багатьма аспектами роботи двигуна, такими як кут випередження запалення, упорскування палива, електронний дросель, перепускний клапан, регулювання тиску наддуву турбіни, обмеження обертів та швидкості, робота коробки АКПП, DSG, PDK та десятків інших вузлів. Для корегування цих складових використовувалась програма WinOLS. Напочатку за допомогою програматора «Flex» розблоковували електронний блок керування (ECU) та вивчали заводську прошивку, та реєстратор даних (даталогер), який дозволяє записувати параметри вимірювань з ECU. Отримавши базову прошивку ECU та проаналізувавши вимірювання таких параметрів як: тиск наддуву, кути випередження запалювання, коефіцієнт надлишку повітря, навантаження на двигун, температура відпрацьованих газів та інших, приймали рішення щодо відповідних змін. Процес налаштування починали зі встановлення базових значень, а далі виконували пошук нових налаштувань для отримання кращої продуктивності двигуна. Об’єкт дослідження: бензиновий двигун 2.0 TSI EA888 gen2 CPMA автомобіля AUDI Q5. Предмет дослідження: технічні характеристики двигуна 2.0 TSI EA888 gen2 CPMA автомобіля AUDI Q5 Мета дослідження: проаналізувати вплив зміни програми керування роботою двигуна на його технічні характеристики. Відповідно до корегувань, внесених до прошивки електронного блоку керування (ECU), отримано збільшення потужності та крутного моменту двигуна більше ніж на 20%. Згідно з цим, покращилась динаміка розгону автомобіля від 0 до 100 км/год на 1 с. Корегування роботи двигуна дозволили зменшити температуру відпрацьованих газів, що позитивно вплинуло на зниження навантаження на деталі циліндро-поршневої групи. Ключові слова – безпосереднє впорскування палива, паливо-повітряна суміш, кут випередження запалювання, тиск надуву, електронний блок керування двигуном (ECU), температура відпрацьованих газів, WinOLS, Flex, програматор, логи. Перелік використаних літературних джерел: 1. Zhao, F., Lai, M. C., & Harrington, D. L. (2000). Automotive spark-ignited direct-injection gasoline engines. Elsevier. 2. Arafah, D., AMRO, L., & SALMAN, S. (2018, July). A COMPARISON OF TWO ENGINES ECU. The Ninth Jordanian International Mechanical Engineering Conference. 3. Kalianko, T. (2010). Vliv chiptuningu na kourivost motoru vozidla Skoda Octavia 1.9 TDI-81kW.