Дослідження мікроклімату на робочому місці водія міського автобуса

Автор: Кобрин Роман Зіновійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Кобрин Р.З., Горбай О.З. д.т.н. проф (керівник). Дослідження мікроклімату на робочому місці водія міського автобуса. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів 2023. Розширена анотація Управління транспортними засобами, зокрема автобусами, відноситься до розряду найбільш напружених і втомлюваних форм трудової діяльності. Керування транспортним засобом, що перевозить значу кількість пасажирів відбувається в умовах сталого і суттєвого нервово-емоційного навантаження, поглиблюється усвідомленням відповідальності за життя людей і матеріальні цінності. Точність робочих рухів і швидкість реакції водія автобуса є вагомими чинниками забезпечення безпеки руху. Ці якості суттєво залежать від комфортабельності робочого місця водія, яке має забезпечувати якісні умови праці та зменшувати можливість виникнення аварій, пов’язаних з перенапруженням водія. Власне розгляду даної задачі в аспекті забезпечення комфортності роботи водія присвячена дана магістерська кваліфікаційна робота. В ній мова йде про вимоги до робочого місця водія автобуса щодо мікроклімату, адже мікроклііматичні умови теж можуть негативно впливати як на пасажирів, так і на водія, що в результаті може спричинити ДТП. Частково на їх основі проектується робоче місце водія і досліджується ефективність запропонованих конструкторських розробок як в експлуатаційному так і в економічному напрямках. It should be emphasized that the issues that will be considered in this work are universal. They have applications for the widest range of vehicles used in various industries. Об’єкт дослідження: робоче місце водія автобуса. Предмет дослідження: мікроклімат на робочому місці водія автобуса. Мета дослідження: вивчити параметри мікрокліматичної комфортності на робочому місці водія автобуса. В першому розділі роботи наведено вимоги до робочого місця водія автобуса щодо мікроклімату, розглянуто різіні типи конструкцій елементів системи мікроклімату автобуса та проаналізовано наукові роботи вчених, як вітчизняних, так і закордонних. В другому розділі роботи виконано більш глибокий аналіз поняття комфорту пасажира та водія КТЗ, наведено різні типи методик визначення комфортності та проаналізовано, що таке комфортність. Також, наведено основні параметри комфортності. В третьому розділі роботи проаналізовано рівняння теплового балансу для кабіни водія міського автобуса, а також проведено розхрахунок теплоти в кабіні водія. В четвертому розділі проведено моделювання параметрів мікроклімату за допомогою Comfort Thermall Toll на базі основних мікрокліматичних показників. В результаті отримано шсть тип діаграм для трьох різних режимів погодних умов. В четвертому розділі роботи здійснено економічну оцінку отриманого проектного рішення. Спершу проведено планування виконання магістерської роботи та розрахунок витрат на її виконання. Далі виконано розрахунки експлуатаційних витрат для отриманого проектного рішення та визначено ціни споживання проектного рішення. Отримані в роботі конструкторські рішення та відповідні результати досліджень вказують на їх актуальність та доцільність практичного використання. Проведені економічні розрахунки – свідчать про економічну ефективність їх виконання та подальшого застосування. Ключові слова: робоче місце водія, комфортність, ізоляція одягу, мікроклімат, температура повітря, вологість, Comfort Thermal Tool. ?