Оцінка впливу вантажного руху на функціонування міських районів
Автор: Славінський Роман Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: На початку міська логістика формувалась як метод для вирішення проблем, пов’язаних з управлінням міськими вантажними перевезеннями та створенням ефективних та економічно безпечних міських вантажних транспортних систем[1]. Завдяки сучасним економічним умовам виникли нові вимоги і потреби мешканців міст, що, своєю чергою, призводить до структурних та функціональних змін у цих містах. За таких умов ми бачимо що важливим є розвиток міської логістики як інструменту підвищення якості життя мешканців за рахунок використання стійких логістичних функцій, що призведе до ефективного обслуговування місцевої громади і розвитку міста. Однією з небагатьох вітчизняних наукових публікацій у цьому напрямку є робота І. М. Майорової, в якій розглядається підхід до функціонування житлово-комунального господарства як складової сіті-логістики сучасного міста[2]. Одним з методів оптимізації транспортної системи та зменшення її негативного впливу полягає в утворенні міського розподільного центру (МРЦ), що спрямований на консолідацію вантажних перевезень. МРЦ приймає вантажі з віддалених місць та перерозподіляє їх кінцевим споживачам, використовуючи менші транспортні засоби[3]. Ці центри допомагають вирішити проблему “останньої милі”, що є важливою, але неефективною та дорогою частиною ланцюга постачання. Ця неефективність стосується «проблеми дрібних замовлень» із міськими доставками та інкасацією часто включає лише невелику кількість посилок, і, отже, транспортні засоби працюють нижче їх максимальної вантажопідйомності або менше, ніж повне навантаження. МРЦ вважаються одним із способів покращення цієї ситуації[4]. За результатами дослідження виконано такі завдання: 1) проведено аналіз літературних джерел щодо основних понять, та функцій міської логістики; 2) розглянуто способи підвищення якості міської логістики; 3) проаналізовано основні методи оцінки ефективності функціонування вантажного транспорту в межах міста; 4) проведено збір даних на досліджуваних перехрестях; 5) визначено вплив руху вантажних автомобілів, та вплив способу їх паркування на досліджуваний квартал; Отримані результати дозволять запропонувати заходи щодо вдосконалення транспортного руху та паркування на міських вулицях. Ключові слова: міська логістика, вантажні перевезення, транспортна система, міський розподільчий центр, оптимізація. Перелік використаних літературних джерел: 1. Новожилова, М. В., О. І. Чуб, Р. С. Мележек. "Концепція city-логістики в управлінні мегаполісом." Комунальне господарство міст. Серія: Технічні науки та архітектура 7 (2018): 193-197. 2. Майорова, І.М. Житлово-комунальне господарство як складова сіті логістики промислового міста [Текст] / І.М. Майорова // Теоретичні та практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. – 2014. – Вип. 1(10). – Том. 1 . – С.44-50. 3. Даценко, Д. Р.; Куницька, О. М. Розташування міського розподільчого центру. За підтримки Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури, 294. 4. Карен Кролл. Сьогоднішній розподільчий центр: ви кажете, що хочете еволюції? 2019. – Режим доступу: https://www.inboundlogistics.com/cms/article/todays-distribution-center-you-say-you-want-an-evolution/