Дослідження впливу критеріїв складання маршрутів дрібногуртових перевезень в межах міста на загальну тривалість технологічних операцій

Автор: Туркевич Максим Мирославович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Збільшення товарообігу є невід’ємною частиною розвитку міст, населення яких зростає, особливо, якщо мова йдеться про населені пункти, які знаходяться на значній відстані від лінії фронту в Україні. Проте, таке збільшення призводить до низки логістичних проблем, пов’язаних з маршрутизацією, обліком та дотримання термінів доставки. Останнє є важливим, оскільки в тих жеш містам, разом із зростанням населення, суттєво збільшується рівень автомобілекористування. Це негативно впливає на стан вулично-дорожньої мережі, яка вичерпала свої ресурси ще 5-7 років тому. В таких умовах розподільні центри для перехресних вантажних потоків є ключовими об’єктами для обробки великих обсягів вантажів при консолідації та деконсолідації. Автоматизація також підвищує продуктивність розподільчих центрів, зокрема, можливість повної автоматизації процесів сортування, зберігання та палетизації на їхніх територіях. Це призводить до підвищення ефективності їх функціонування та пропускної здатності. Ще однією тенденцією є створення центрів розподілу вантажів, де розподільча діяльність концентрується, щоб скористатися спільною інфраструктурою та доступністю, що сприяє розширенню доданої вартості, наданої логістикою [1-2]. Окрім цього, існує потреба в сучасних підходах постановки задач дослідження операцій у транспортних системах, які стосуються маршрутизації міської логістики та дрібногуртових перевезень загалом [3]. Цьому приділяють увагу дослідники з країн Західної Європи, що є цікавим, оскільки специфіка міста Львова, розглянутого в цій роботі є в багатьох моментах схоже з європейськими. В цей час широкого застосування отримали методи маршрутизації з використовуванням спеціалізованого програмного забезпечення [4]. Окрім цього, такі програмні продукти значно полегшують роботу як диспетчерам за рахунок автоматизації розкладів руху а також оформлення документації, а також керівництву транспортних і дистриб’юторських компаній за рахунок широких можливостей візуалізації як маршрутів так і вантажопотоків в цілому [5]. ? Об’єкт дослідження – вантажні потоки. Предмет дослідження – закономірності зміни тривалості технологічних операцій залежно від критеріїв постановки транспортних задач. Мета дослідження: з використанням статистичних даних визначити ефективність різних критеріїв постановки транспортних задач на загальну тривалість технологічних операцій. Результати досліджень наявних вантажопотоків вказали на те, що в зоні обслуговування є досить насичена транспортом вулично-дорожня мережа. Транспортні потоки на ній є досить чутливими до часових і погодніх змін, але в загальному, найбільш навантажені години з точки зору насичення вулиць транспортом можна передбачити. На основі отриманих даних поставлено три задачі маршрутизації: перша – формування розвізних маршрутів однією транспортною одиницею, решта дві – класичні транспортні задачі лінійного програмування за критерієм часу та відстані. Результати досліджень вказують на те, що для такого насиченого транспортом міста, як Львів, найбільш дієвим варіантом є маршрутизація з використанням транспортної задачі за критерієм часу. Ключові слова – вантажні перевезення, розподільчий пункт, системи доставки вантажів, транспортна задача, критерії оптимізації. Перелік використаних літературних джерел. 1. Hesse, M., & Rodrigue, J. P. (2004). The transport geography of logistics and freight distribution. Journal of transport geography, 12(3), 171-184. 2. Kim, G., Ong, Y. S., Heng, C. K., Tan, P. S., & Zhang, N. A. (2015). City vehicle routing problem (city VRP): A review. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, 16(4), 1654-1666. 3. Suarez?Villa, L. (2003). The e?economy and the rise of technocapitalism: networks, firms, and transportation. Growth and change, 34(4), 390-414. 4. Barcelo, J., Grzybowska, H., & Pardo, S. (2007). Vehicle routing and scheduling models, simulation and city logistics. Dynamic Fleet Management: Concepts, Systems, Algorithms & Case Studies, 163-195. 5. Takahashi, K. (2016). Blockchain technology and electronic bills of lading. The Journal of International Maritime Law Published by Lawtext Publishing Limited, 22, 202-211.