Експлуатаційна надійність електронних систем керування ДВЗ легкових автомобілів
Автор: Яблонський Микола Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Велика ефективність електронних систем керування спрощує діагностику та обслуговування авто, зменшуючи імовірність виникнення поломок і покращуючи загальну якість авто досвіду. При цьому важливо зауважити і вдосконалювати алгоритми захисту від забруднення газами, щоб забезпечити стійку роботу систем при всяких умовах експлуатації і уникнути аварійних ситуацій. Отже, розвиток технологій штучного інтелекту і машинного навчання розширює можливості щоб вдосконалювати прогнозувати витратні матеріали та забезпечити вчасне технічне обслуговування, що вплине на тривалість та безперебійність функціонування двигуна. Але важливо також не забути про фактори зовнішнього середовища, які впливають на електронні системи керування. А саме екстремальні температурні умови, вологість та інші природні впливи можуть стати викликом для надійності систем. Розробка заходів захисту і тестування в реальних умовах позволяє отримати стабільну роботу в різноманітних експлуатаційних умовах. В загальному, вдосконалення експлуатаційної надійності електронних систем керування ДВЗ легкових автомобілів вимагає технологічних інновацій, безпеки, адаптації до зовнішніх умов і взаємодію з користувачами. Об’єкт дослідження - електронні системи керування дизельними ДВЗ легкових автомобілів. Предмет дослідження -.експлуатаційна надійність електронних систем керування дизельних ДВЗ легкових автомобілів Мета роботи – встановлення ймовірностей відмови кожного елемента електронної системи керування двигуном, побудувати алгоритми діагностування системи керування передпусковим підігрівом. Отже, аналіз електронних систем керування дизельних ДВЗ показав, що кожна система має свою складність будови недоліки та переваги. А самим слабким місцем ЕСКД виявились чутливі елементи, а саме сенсори. Представлено класифікацією ЕСКД, функціональне призначення і принцип роботи елементів систем керування. Узагальнено, що освоєнні методи і принципи діагностування електронних систем двигуна відіграють важливу роль щоб підвищити надійність і підтримати високу працездатність новітньої автомобільної техніки. Що регулярно дозволяє проводити діагностичні перевірки, використання діагностичних сканерів, впроваджування систем само діагностування, застосування технологій прогнозу та забезпечення високого рівня кваліфікації працівників. Все що спрямоване на вчасне виявлення та усунення можливих проблем, покращує якість, безпеку та тривалість експлуатації автомобілів. Автомобілі, які експлуатуються в Україні і Львівській області, піддаються різному впливу кліматичних та дорожніх умов, які мають значний вплив на роботу ЕСКД і також впливають на виникнення несправностей. Під час експлуатації автомобіля у екстремальних природних умовах сенсори і виконавчі пристрої електрообладнання, чутливі до низьких температур та у них зростає кількість відмов, ускладнюється їх вирішення. Це пов’язано із збільшенням опору прокручування ДВЗ під час запуску, збільшенням часу прогрівання у режимі холостих обертів. А ще зменшуються цикли акумуляторної батареї і зростають сили струмів на свічках розжарювання. Також вплив на надійність мають і експлуатаційна надійність і якість виконання при виготовлені. Розглянуто особливості будови ЕСКД 1.6 DV6DU EURO 5 дизельних легкових автомобілів Peugeot. Показано функціональну модель системи передпускового підігріву, складено функції перетворення, та визначено оптимального діагностичного тест. Встановлення розподілу ймовірностей несправностей елементів системи передпускового підігріву.