Формування компоновки і типажу навісного обладнання вантажного шасі з короткою базою
Автор: Хоменко Олександр Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Хоменко О.Р., Попович В.В., к.т.н., доц. (керівник). Формування компановки і типажу навісного обладнання вантажного шасі з короткою базою. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів 2023. Розширена анотація В умовах постійного розвитку технологій та вимог до вантажних транспортних засобів, питання формування компоновки та типажу навісного обладнання для вантажного шасі з короткою базою набуває особливої актуальності. Основні тенденції в галузі автомобільної промисловості визначають потребу в постійному удосконаленні конструкцій та підвищенні функціональних можливостей транспортних засобів. Ця магістерська робота присвячена дослідженню та оптимізації параметрів вантажного шасі, зокрема для типу Unimog, з метою підвищення ефективності його використання в спеціальних умовах. Дослідження включає аналіз конструкції шасі, формування навісного обладнання та розрахунки для визначення оптимальних параметрів рами та листових ресор. У результаті виконання роботи будуть розроблені рекомендації щодо оптимізації компоновки та типажу навісного обладнання, а також впроваджені конструкторські рішення для підвищення міцності та ефективності використання вантажного шасі типу Unimog. Це дозволить забезпечити високий рівень функціональності та надійності транспортного засобу в умовах різноманітних завдань та експлуатаційних умов. Об’єкт дослідження. Об’єктом даного дослідження є структура рами автомобіля та встановлене на ній навісне обладнання, спеціально розроблене для шасі типу Unimog. Мета дослідження: полягає в розробці компоновки та типажу основного навісного обладнання, а також в проектуванні нової рами для автомобіля типу Unimog, з врахуванням актуальності визначеної теми. З метою досягнення цієї мети, в рамках дипломної роботи були вирішені такі завдання: 1. Роз’яснено призначення спеціального шасі, що використовується для Unimog. 2. Здійснено проектування нової рами для цього автомобіля та проведено розрахунки її міцності. 3. Виконана компоновка та визначений типаж навісного обладнання. 4. Проведено заміну пружинних елементів підвіски, зокрема, пружин на ресори, і проведено розрахунок їхньої міцності. 5. Зображено графічно загальний вигляд автомобіля на спеціальному шасі, наведено його габаритні розміри, показано типаж основного навісного обладнання, і представлені дані статичного розрахунку міцності рами при змінному навантаженні на неї. У першому розділі проведено вступний аналіз та детальний огляд шасі типу Unimog. Описано історію та розвиток цього типу шасі, визначено його основні технічні характеристики та призначення. Класифікація шасі розглянута за різними параметрами, що створює основу для подальших розділів. Другій розділ фокусується на процесі формування та обґрунтуванні навісного обладнання, спеціально розробленого для шасі Unimog. Виконано огляд існуючих систем навісного обладнання, визначено вимоги до нього для короткої бази шасі та обґрунтовано вибір конкретних елементів. Третій розділ присвячений розрахунку міцності та проектуванню нової рами для автомобіля типу Unimog. Визначено внутрішні та зовнішні навантаження на раму, виконано розрахунок прогину та міцності рами, вибрано та обґрунтовано матеріали для конструкції. У четвертому розділі проведено розрахунок габаритів та характеристик передньої та задньої листових ресор, а також обґрунтовано їх вплив на ходові якості та вантажопідйомність. Вибір оптимальної конфігурації ресір детально розглянуто та обґрунтовано. У п’ятому розділі описано організаційну структуру проекту, визначено витрати на його виконання та розраховано економічну ефективність. Можливі шляхи оптимізації виробничого процесу також розглянуті.