Застосування комплексної автоматизованої системи управління автомобільними потоками як засобу зниження витрати палива та викидів великовантажних автомобілів
Автор: Нестерук Дмитро Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У цій роботі подані результати досліджень, які доводять, що розв’язати сформульовані проблеми транспортних потоків комплексно може багаторівнева інформаційна система керування транспортними процесами. Визначено, що для рівномірного руху об’єкта також витрачається енергія на стабілізацію його швидкості, яка у відносній системі координат знижується через опір рухові. Таким чином, якщо рівнодійна сил зовнішнього опору руху є сталою за напрямом і модулем, то нагромаджена на стадії розгону кінетична енергія витрачається під час наступної стадії вільного кочення для подолання цього опору. Далі цикл руху повторюється. У будь-якому неідеалізованому випадку виникає коливний рух, який можна поставити в один ряд за аналогією з енергією, що передається змінним струмом. Мета оцінити об’єктивну потребу і розробити спосіб використання інформаційних повідомлень навігаційного характеру, на підставі яких можна вибрати і дотримуватись оптимального, або близького до оптимального режиму руху АТЗ. Предмет дослідження: залежність техніко-економічних показників експлуатації парку АТЗ підприємства від функціональної схеми інформаційно-навігаційної системи при заданій транспортно-технологічній системі перевезень вантажів. Об’єкти дослідження: транспортний процес вантажних перевезень, системи прогресивного керування, транспортно-технологічні системи. Ключові слова: енергоощадність, автоматизація управління, транспортні цикли, бортова система керування. Список посилань 1. Волков В. П., Грицук І. В., Грицук Ю. В., Шурко Г. К., Волков Ю. В. Особливості формування методики застосування класифікації умов експлуатації транспортних засобів в інформаційних умовах ITS. 2017. C. 125. 2. Грабар І. Г., Іванченко В. М., Ломакін В. О. Програмно-апаратний комплекс для експериментального дослідження полів прискорень. Вісник Житомирського держ. техн. ун-ту : технічні науки. 2009. № 1(48). С. 41-48. 3. Дорош В. М. Умови ефективного застосування магістральних програм імпульсного руху ван-тажних автомобілів. Проектування, виробництво, експлуатація автотранспортних засобів та автопоїздів. 2010. №18. С.172-178. 4. Костів Б. І. Розроблення технічних умов автоматизованої системи керування дорожнім рухом на ділянці дороги Е40 Львів – Краківець// Бакалаврська кваліфікаційна робота. – НУ “Львівська політехніка”, кафедра “Експлуатація та ремонт автомобільної техніки”. – Львів, 2013. – 50 с. 5. Карти – http://maps.yandex.ua/ – Електронний ресурс. 6. Основи теорії руху автомобіля. – http://mnvk-rizhavka.at.ua/index/ osnovi_teoriji_rukhu_avtomobilja/0-24 - Електронний ресурс. 7. Постановка задачі оптимального керування http://revolution.allbest.ru/ radio/00258268_0.html – Електронний ресурс. 8. Мокін Б. І. Математичні моделі руху транспортних засобів, оптимальні за критерієм мінімуму витрат енергії, з урахуванням рельєфу. Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія. 2006. Вип. 3. С. 28-33. 9. Постановка задачі оптимального керування. URL: http://revolution.allbest.ru/ radio/00258268_0.html (дата звернення: 11.08.2023).