Вплив елементів системи активної та пасивної безпеки на безпеку водія та пасажирів на основі аналізу статистики ДТП

Автор: Крайник Дмитро Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: У сучасному світі безпека на дорозі є однією з найважливіших проблем, і з кожним роком вона стає все актуальнішою. Численні дорожньо-транспортні пригоди, які призводять до травм та втрат життя, щодня нагадують нам про необхідність постійного вдосконалення безпеки на дорозі. Автомобілі, що стали неодмінною частиною сучасного життя, можуть стати як частиною проблеми, так і частиною її рішення. Впровадження активних та пасивних систем безпеки в автомобілі є важливим кроком у забезпеченні безпеки водіїв та пасажирів на дорозі. Масштабність та розвиток автомобільної індустрії призводять до того, що розуміння принципів та функціоналу цих систем стає все важливішим завданням для кожного водія та інженера в автомобільній галузі. Активна та пасивна безпека автомобілів спрямовані на запобігання аваріям та зменшення травматичності при їх виникненні, і вони є ключовими аспектами в розвитку безпечніших транспортних засобів. Безпека руху – це одна з головних галузей автомобільної інженерії. Технології безпеки стрімко розвиваються починаючи з 40…50-х років минулого століття. Автомобільні інженери за 70 років пройшли шлях від двоточкових пасків безпеки до системи автономного керування з сенсорами розпізнавання знаків, від перших гідравлічних гальм до систем автономного гальмування, сенсорів розпізнавання дорожньої розмітки, інших автомобілів, пішоходів та інших перешкод та ін. За ці 70 років не змінилось лише одне – актуальність проблеми безпеки на дорогах. Дана магістерська робота присвячена вивченню впливу елементів системи активної та пасивної безпеки на загальну безпеку водія та пасажирів, зокрема на основі аналізу статистики дорожньо-транспортних пригод. Проведені дослідження вказують на значний прогрес у розвитку систем безпеки , що підтверджують статистичні дані про летальність ДТП у світі та різних країнах окремо. Результати дослідження можуть служити підставою для подальшого вдосконалення технічних стандартів безпеки, розробки нових технологій та рекомендацій для підвищення рівня безпеки на дорогах. Об’єкт дослідження: системи активної та пасивної безпеки автомобіля. Предмет дослідження: кількість випадків та наслідки ДТП, вплив систем активної та пасивної безпеки автомобіля на водія та пасажирів. Мета дослідження: аналіз впливу елементів систем активної та пасивної безпеки на виникнення ДТП, на їх кількість і летальність. Наукова новизна одержаних результатів: проведено аналіз наслідків ДТП за кількістю та летальністю, а також вплив систем активної та пасивної безпеки автомобіля на водія та пасажирів. Прогнозування подальшого розвитку систем безпеки автомобілів. Практичне значення одержаних результатів: результати проведених досліджень вказують на високу залежність безпеки на дорогах від розвитку технологій пасивної та активної безпеки автомобілів. Ключові слова: активна та пасивна безпека, дорожньо-транспортна пригода, безпека руху, летальність. Перелік використаних джерел: 1. Розвиток активної та пасивної безпеки. URL: https://illumin.usc.edu/automotive-active-safety-systems/ 2. Перші гідравлічні гальма. URL: https://brausenauto.com/a-brief-history-of-braking-systems/ 3. Розвиток новітніх технологій у сфері безпеки автомобілів. URL: https://www.quanzen.com/2020/05/evolution-of-automotive-safety/ 4. Елементи систем активної безпеки. URL: https://www.sheengroup.com.au/resources/what-is-the-difference-between-active-and-passive-car-safety-features 5. Елементи систем пасивної безпеки. URL: http://ave.dee.isep.ipp.pt/~mjf/act_lect/SIAUT/Trabalhos%202009-10/SIAUT_Passive_Safety_Systems.pdf