Дослідження експлуатаційних швидкостей на приміських автобусних маршрутах
Автор: Микитюк Владислав Віталійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В пасажирських перевезеннях провідну роль займає автобусний транспорт. Щоденна участь автобусного транспорту в перевезеннях пасажирів постійно зростає [1]. Приміські перевезення останнім часом розвиваються швидкими темпами. Проте приміське автобусне сполучення досі становить особливий, мало вивчений і методично мало забезпечений об’єкт технологічних прикладних досліджень і розробок. Формування пасажиропотоків приміських автобусних перевезень принципово відрізняється від інших видів автобусних сполучень. Відповідно, дані перевезення формують специфічне поєднання технічних та експлуатаційних показників і вимог до режимів роботи автобусів та їх водіїв [2]. Транспортні послуги на приміських маршрутах визначаються як набір критеріїв якості, розроблених для задоволення запитів та потреб пасажирів як перевізником, так і замовником. Перевезення повинні відбуватися з високим рівнем зручності та безпечності за мінімальних витрат часу на поїздку. Справність транспорту напряму пов’язана із задоволенням пасажирів, яка впливає на попит та послуги. Особливості послуг пасажирських перевезень багато в чому визначаються особливостями попиту на них [3]. Роль перевізників полягає в послугах найвищої якості, яка впливає на попит, таким чином, утримуючи існуючих клієнтів, а також залучаючи нових. Водночас процес надання транспортних послуг пасажирам є основою формування пасажиропотоків. Специфіку послуг пасажирського транспорту здебільшого визначають особливості попиту на них [4]. Вивчення попиту або ж визначення рівня забезпечення потреб населення послугами пасажирського автомобільного транспорту проводиться з метою поліпшення маршрутної мережі, оптимізації ТЗ, визначення та обґрунтування тарифів, а також облаштування автобусних маршрутів загального користування [3]. За результатами дослідження виконано такі завдання: 1) проведено аналіз літературних джерел щодо основи організації автобусних пасажирських перевезень; 2) розглянуто види швидкостей на пасажирських маршрутах та чинники впливу на них; 3) проаналізовано особливості функціонування приміських автобусних маршрутів; 4) проаналізована загальна характеристика транспортного маршруту; 5) проведено збір даних про характеристики досліджуваних маршрутів; 6) розрахована експлуатаційна швидкість ГТ; 7) визначено вплив показників на швидкість проїзду перегонів. Отримані результати дозволять запропонувати заходи щодо вдосконалення транспортного процесу та збільшення попиту на міських та приміських маршрутах. Ключові слова: пасажирські перевезення, приміські перевезення, результати досліджень, транспортні послуги, попит. Перелік використаних літературних джерел. 1. Державна служба статистики України. 2. Бакановський Є.І. Вибір раціональних режимів роботи автобусів у приміському сполученні. Харків: ХНТУСГ ім. П. Василенка, 2019. - 54 с. 3. Прокудін Г. С., Коп’як Н. В., Кузьмич В. П. Дослідження рівня якості транспортних послуг на приміських автобусних маршрутах. Польща: World Science, 2021. - 2 с. 4. Наказ Міністерства інфраструктури України ” Про затвердження Порядку організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом” вiд 15.07.2013 № 480.