Дослідження показників роботи приміського автобусного маршруту №110 з аналізом умов руху
Автор: Іваночко Дмитро Олегович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Розглядається проблема відшкодування витрат транспортних підприємств на перевезення пасажирів з пільгами, зокрема у міському та приміському транспорті в Україні. також проводиться аналіз попередніх досліджень та публікацій, які стосуються вирішення даної проблеми, та вказуються на невирішені аспекти цієї загальної проблеми. Вказують на важливість вивчення питань, пов’язаних із використанням електронних квитків у міському транспорті, зокрема в контексті пасажирських та пільгових перевезень [1]. Дослідження проблем та перспектив впровадження та розвитку системи смарт-обліку в міському транспорті України. Зазначається, що в сучасних умовах економіки виникає необхідність створення єдиної автоматизованої платіжної системи для міського громадського транспорту, яка спростить контроль за платежами та реєстрацію поїздок. Основними завданнями такої системи є стандартизація засобів проїзду, гнучка тарифна політика, підвищення прозорості та точності обліку фактично наданих послуг [2]. Зростання цін на проїзд у Львові, зокрема в приміських маршрутках, яке викликає невдоволення серед мешканців на квитки вже зросли до 40%. Перевізники пояснюють це подорожчанням пального та впровадженням електронного квитка. Місцева організація автомобільних перевізників визначає, що це обумовлено об’єктивними причинами, такими як зростання вартості пального. Зокрема, Іван Велійка, голова ЛОО ВГО "Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників", стверджує, що вартість проїзду може зрости навіть більше ніж на 100%, проте підприємства узгодили підвищення в межах 15-25% для уникнення суспільного обурення [3]. Розглядається проблема неефективного використання автобусів на приміських маршрутах, де провізні можливості транспорту не завжди використовуються раціонально. Транспортні засоби часто очікують на автостанціях через розробку окремих розкладів для кожного маршруту, що може призводити до непродуктивних періодів очікування [4]. конфліктну ситуацію в Львові, пов’язану із рухом приміських маршрутів через місто. Згідно з вищезгаданим матеріалом, у місті існують 13 приміських маршрутів, які перетинають Львів, не використовуючи визначені міською радою кінцеві автостанції [5]. Велика частина цих маршрутів, як стверджують у міському управлінні транспорту, має проходити через місто і завершувати свій рейс на найближчій автостанції. Проте, водії міжміських маршруток продовжують курсувати через весь Львів і приймати пасажирів, ігноруючи визначені маршрутами автостанції [5-6]. Об’єкт дослідження – Маршрут: Львів (площа Митна) – с. Чишки. Предмет дослідження – Дослідження показників роботи приміського автобусного маршруту №110 з аналізом умов руху. Мета дослідження: Покращення умов руху для пасажирів та створення оптимального графіка руху. В результаті проведених досліджень було прийняте рішення впровадити експрес-режим для підвищення рівня комфорту для пасажирів. Відповідно до отриманих висновків був розроблений графік руху експрес-автобусів, які працюють в режимі експрес. У цьому режимі автобуси здійснюють зупинки лише на найбільш навантажених пунктах, сприяючи підвищенню ефективності та зручності подорожей, особливо в пікові години. Перелік використаних літературних джерел. 1. Cтан і проблеми з використанням електронного квитка [Електронний ресурс] / - Режим доступу до сайту: http://publications.ntu.edu.ua/visnyk/36/042.pdf 2. Zadorozhko_problems_prospects [Електронний ресурс] / - Режим доступу до сайту: (sumdu.edu.ua) 3. Ціни на проїзд подекуди зросли до 40 % [Електронний ресурс] / - Режим доступу до сайту: varta1.com.ua 4. Пакетний розклад руху приміських автобусів [Електронний ресурс] / - Режим доступу до сайту: ntu.edu.ua 5. Приміські маршрутки: у Львові [Електронний ресурс] / - Режим доступу до сайту: suspilne.media 6. Формування структури критеріїв та системи обмежень при впровадженні експресного режиму руху автобусів