Обгрунтування параметрів автомобільної якірної підвіски
Автор: Смілка Тарас Олегович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Комп'ютерний інжиніринг в машинобудуванні
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Одним з важливих елементів обладнання автомобіля в непередбачуваних дорожніх умовах чи пригодах є автомобільна лебідка. Вона допоможе витягнути транспортний засіб при його буксуванні чи застряганні у снігу, багні болота, піску пустелі чи пляжу, на брудній дорозі та при інших суворих умовах. З розвитком національного самостійного водіння, різних експедицій та подорожей лебідка стала незамінним інструментом для транспортних засобів. У цій роботі розглядається форма і обґрунтування основних параметрів існуючої автомобільної лебідки позашляховика. Представлена загальна конструкція автомобільної лебідки, включаючи конструкцію динамічної схеми, конструкція системи приводу. Об’єкт дослідження: розробка конструкції автомобільної лебідки та дослідження їх напружено-деформованого стану. Предмет дослідження: залежності напружено-деформованого стану складових автомобільної лебідки. Мета дослідження: полягає у визначенні оптимальних контструкційно-технологічних параметрів автомобільної лебідки. Які б забезпечили довговічність та надійність при частому використанні і не підводили водіїв в складних ситуаціях. У першому розділі описано загальні відомості про елементи автомобільної лебідки та проведено детальний аналіз конструкції кожного з елементів деталі автомобільної лебідки. У другому розділі розглянуто розроблення конструкції автомобільної лебідки для автомобіля масою до 2000-х кілограмів. Розроблено технологію складання даної лебідки. Розраховано основні геометричні параметри редуктора та їх проведено їх перевірку. У третьому розділі було досліджено напружено-деформований стан деталей автомобільної лебідки, визначено основні недоліки та проведено конструкційні поправки щодо виготовлення деталі. В четвертому розділі роботи здійснено економічну оцінку отриманого проектного рішення. Спершу проведено планування виконання магістерської роботи та розрахунок витрат на її виконання. Далі виконано розрахунки експлуатаційних витрат для отриманого проектного рішення та визначено ціни споживання проектного рішення. Термін розробки та впровадження проектного рішення триватиме 90 днів, а витрати на його розробку і впровадження складатимуть 1285.0 грн. Дане проектне рішення матиме термін використання – 5 років. Річні витрати на експлуатацію проектного рішення становитимуть 38727,5 грн. Проектне рішення матиме ціну споживання для організації-розробника 100,28 грн. за день та для організації-покупця – 154,1=91 грн. за день протягом усього терміну використання. Отримані в роботі проектні рішення та відповідні досліджень вказують на їх та доцільність використання на практиці. Проведені економічні розрахунки – свідчать про економічну ефективність їх виконання та подальшого застосування. Ключові слова: Автомобільна лебідка, підвіска, конструкція, проектування приводної системи, напружено-деформований стан, аналіз напружень.