Прогнозування запасу шин в АТП за умовою запобігання простою рухомого складу через їх придбання
Автор: Орлевич Максим Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Розглянуто основні правила експлуатації автомобільних шин. Проаналізовано законодавчі вимоги до нормування пробігу автомобільних шин та нормативні основи коригування експлуатаційних норм ресурсу шин автомобільних транспортних засобів. Розглянуто нормативні вимоги щодо обліку пробігу, а також списання автомобільних шин. Наведено основні аспекти управління експлуатацією шин автомобільних транспортних засобів. Проаналізовано фактори, що впливають на спрацювання автомобільних шин. наведено приклад оцінювання залишкового ресурсу автомобільних шин. розглянуто основні напрямки покращення системи керування експлуатацією автомобільних шин пробігу шин автобусів. На прикладі Хмельницького АТП з пасажирських перевезень виконано аналіз статистичних показників пробігу шин автобусів. Наведено інформацію про експериментальну базу та статистичні дані щодо пробігу шин, встановлених на автобусах малого класу. Встановлено статистичний закон розподілу пробігу шин, який відповідає нормальному закону розподілу. Узгоджено теоретичний і експериментальний закони розподілу ресурсу автобусних шин. Для даного класу малих автобусів, що експлуатуються в АТП визначено нормативний пробігу шин. На основі теорії масового обслуговування для розглядуваної групи автобусів проведено прогнозування річного запасу шин за умовою запобігання простою рухомого складу через їх придбання. Об?єкт дослідження – автомобільні транспортні засоби. Предмет дослідження – пневматичні шини автомобілів і автобусів. Мета дослідження – обгрунтування методики прогнозування запасу шин в АТП за умовою запобігання простою рухомого складу через їх придбання. У результаті проведеного дослідження для даного класу малих автобусів, що експлуатуються в АТП визначено нормативний пробігу шин. На основі теорії масового обслуговування для розглядуваної групи автобусів обгрунтовано прогнозування річного запасу шин (два комплекти) за умовою запобігання простою рухомого складу через їх придбання. Ключові слова: автомобіль, обслуговування, закон розподілу пробігу шин, управління експлуатацією шин. Перелік використаних літературних джерел. 1. Сакно О. П. Проблема нормування ресурсу шин вантажних автомобілів та особливості прогнозування їх терміну служби // Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Автомобіле- та тракторобудування, 2013. – № 30 (1003). – С. 121–126. 2. Докуніхін В.З. Розрахунок залишкового ресурсу автомобільних шин / В. З. Докуніхін, Я. О. Лудченко, І. І. Докуніхіна // Вісник НТУ, 2011. С. 86 – 88. 3. Рего К. Г. Обробка результатів вимірювань. –К.: Техніка, 1968.– 109 с.