Дослідження ефективності роботи ВДМ на вул. Мазепи з урахуванням реорганізації руху та виділення окремих смуг для громадського транспорту
Автор: Магалюс Остап Юрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2023-2024 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сучасне міське середовище стикається із проблемами, пов’язаними із транспортними заторами та насиченістю вулиць транспортним рухом. Збільшення кількості автотранспортних засобів, нарощування населення та економічний розвиток призводять до неефективного використання дорожньої інфраструктури та негативно впливають на якість життя мешканців. Для розв’язання цієї проблеми важливо провести глибокий аналіз та розробити науково обґрунтовані стратегії для оптимізації транспортної системи міст [1,2]. Зростання автотранспортного парку визначається не тільки економічним зростанням, але й іншими соціально-економічними чинниками, такими як міграційні процеси та зміни у споживчих звичках. Це призводить до перевантаження дорожньої мережі, що ускладнює рух транспорту та погіршує екологічну обстановку. Недостатнє планування та неадекватна інвестиційна підтримка призводять до ситуації, коли обсяг транспортного потоку перевищує можливості існуючої дорожньої інфраструктури. Це призводить до неефективного використання доріг та ускладнює рух транспорту, що є однією з основних причин транспортних заторів у містах. Ефективне управління громадським транспортом важливе для вирішення проблеми перенасичення вулиць транспортом. Розвиток швидких, зручних та екологічно чистих систем масового перевезення може зменшити залежність від приватного транспорту та сприяти зниженню транспортних заторів [3,4]. Використання інноваційних технологій у транспортній системі, таких як інтелектуальні системи управління рухом, розумні світлофори та ефективні системи паркування, може значно полегшити транспортну ситуацію у містах [3]. Проблема транспортних заторів та перенасичення вулиць транспортом у містах вимагає комплексного підходу та науково обґрунтованих рішень. Дослідження у цьому напрямку мають важливе значення для розробки стратегій планування та оптимізації транспортної інфраструктури з метою забезпечення сталого та ефективного розвитку міст. Об’єкт дослідження – ділянка вулично-дорожньої мережі м. Львова. Предмет дослідження – закономірності зміни ефективності функціонування вулиці залежно від методів організації дорожнього руху. Метою роботи є розроблення проєкту з удосконалення руху на ділянці вул. Мазепи та проведення моделювання у програмному середовищі PTV Vissim з метою перевірки ефективності проєктних рішень. Ключові слова: моделювання руху, інтенсивність руху, громадський транспорт, просторовий пріоритет, часові затримки, склад транспортного потоку, світлофорне регулювання, дорожній рух. Перелік використаних джерел: 1. Ahn, K., Rakha, H., Trani, A., & Van Aerde, M. (2002). Estimating vehicle fuel consumption and emissions based on instantaneous speed and acceleration levels. Journal of Transportation Engineering, 128(2), 182-190. 2. Peterson B.E. Calculation of capacity, queue length and delay in traffic facilities //Traffic Eng. and Contr., 1977. – Vol.18. – N 6. – P. 310 – 312. 3. Innovative method for remotely fine-tuning offsets along a diverging diamond interchange corridor / S. R.Kim, S. Warchol, B. J. Schroeder, C. Cunningham. // Transportation research record. – 2016. – №2557. – С. 33–43. 4. Griskeviciene, D., Griskevicius, A. Public transport passenger’s social problems and their solution. In: Transport: Technologies, economics, environment, health: collective monograph. Vilnius: Technika, 2003. – pp. 623-685.